کد خبر: 114427
A

بررسی طرح جنجالی صیانت طبق اصل ۸۵ لغو شد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان با لغو بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

بررسی طرح جنجالی صیانت طبق اصل ۸۵ لغو شد

به گزارش دیده بان ایران؛ بر این اساس طرح صیانت دوباره به صحن علنی مجلس بازگشت و بررسی خواهد شد.

احمد علیرضابیگی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح «لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، گفت: در جلسه غیرعلنی الیاس نادران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سخنرانی کرد.

وی ادامه داد: ۶۵ نماینده برای سخنرانی در مخالفت و ۶۵ نماینده برای سخنرانی در موافقت با لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی ثبت‌نام کرده بودند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: الیاس نادران نماینده مردم تهران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ صحبت کرد و معتقد بود نباید پنهان‌کاری کرد و با زندگی مردم دربیفتیم.

علیرضا بیگی گفت: در پایان نمایندگان با ۱۴۴ رأی موافق و ۱۱۱ رأی مخالف با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ شده بودند.

در ادامه این نامه تاکید شده است: تا دولت انقلابی بتواند با اختیار و دقت کارشناسی بالا، لایحه ای دقیق جهت ساماندهی فضای مجازی ارائه شود.

بررسی طرح «صیانت» طبق اصل ۸۵ لغو شد

طی هفته های اخیر نمایندگان با بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند. این موضوع با مخالفت گسترده افکار عمومی مواجه شد.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی،‌ سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر