کد خبر: 114445
A

وکیل خانواده روح الامینی: حکم تبرئه سعید مرتضوی احتمالاً صحت دارد

وکیل خانواده روح‌الامینی ضمن اشاره به احتمال برائت سعید مرتضوی، گفت: با توجه به سابقه رسیدگی در شعبه اول دیوان عالی کشور و نقضی که در گذشته توسط آقای مرتضوی مقدم رییس محترم دیوان عالی صورت گرفت، ممکن است قسمت دیگر از اتهامات نیز مجدداً‌ در همان شعبه نقض شده باشد اما هیچ گونه دادنامه‌ای به دست من و موکلینم نرسیده است که به صورت قطعی این خبر را تأیید کنم.

وکیل خانواده روح الامینی: حکم تبرئه سعید مرتضوی احتمالاً صحت دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ میرمجید طاهری، وکیل خانواده روح الامینی در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود و انتشار اخباری مبنی بر برائت سعید مرتضوی، اظهار کرد: هنوز دادنامه‌ای به ما ابلاغ نشده است. ما از سال گذشته پیگیر این پرونده بودیم به این دلیل که یک مرتبه آقای مرتضوی در اسفند ماه سال ۹۸ تقاضای اعاده دادرسی کرده بودند و در همان اسفند ماه با درخواست ایشان در شعبه اول دیوان عالی کشور موافقت شد. بعد از نقض پرونده به شعبه ۸ کیفری یک ارسال شد و ۸ کیفری یک رأی دیوان را نپذیرفتند و حکم قبلی را تأیید کردند.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی مجدداً به رای شعبه ۸ کیفری یک اعتراض کردند و به شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور ارجاع شد و شعبه ۲۹ دیوان رأی شعبه ۸ را نقض کرد و مجدداً پرونده به شعبه ۵ کیفری یک ارجاع شد و مدت‌ها پرونده در آن شعبه بود و وقت رسیدگی داده نشد و حتی لایحه دفاعیه نیز از ما نخواستند تصور می‌شد که جلسه رسیدگی برگزار می‌شود. حتی از رأی شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور نیز اطلاع نداشتیم. 

وی افزود: شعبه ۵ کیفری یک، نسبت به این قسمت از اتهام که همان بازداشت غیرقانونی بود برای آقای مرتضوی برائت صادر نمود و ما مجدداً اعتراض کردیم؛ حدوداً  کمتر یک ماه پیش من به وکالت از طرف آقای دکتر روح‌الامینی و همسرشان خانم دکتر زهره حقیقی به رای شعبه ۵ کیفری یک اعتراض کردم و نتیجه آن نیامده  درخصوص رای مورد نظر جنابعالی هنوز هیچ حکمی به من ابلاغ نشده است و تنها از طریق کانال‌های حقوقی دادنامه صادره از سوی دیوان عالی کشور را مشاهده کردم. البته دیوان عالی کشور معمولاً رأی را ابلاغ نمی‌کند. احتمالاً‌ آقای مرتضوی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کرده است. 

وکیل خانواده روح‌الامینی تأکید کرد: پرونده‌‎های این چنینی در حالت عادی بسیار زمان بر است. پرونده ایشان سریع رسیدگی شده و احتمال دارد که این خبر صحت داشته باشد اما هیچ گونه دادنامه‌ای به دست من و موکلینم نرسیده است که به صورت قطعی این خبر را تأیید کنم.

طاهری اضافه کرد: با توجه به سابقه رسیدگی در شعبه اول دیوان عالی کشور و نقضی که در گذشته توسط آقای مرتضوی.مقدم رییس محترم دیوان عالی  صورت گرفت، ممکن است قسمت دیگر از اتهامات نیز مجدداً‌ در همان شعبه نقض شده باشد.

وی بیان کرد: این پرونده یک پرونده بسیار سنگین است که در دادسرای نظامی و دادگاه‌های مختلف سابقه دارد و قضات بسیاری در این خصوص اظهارنظر نموده‌اند؛ رسیدگی و صدور حکم برائت برای ما بعد از این همه مدت خیلی دور از انتظار بود.

این وکیل دادگستری در پایان گفت: سال‌ها از شروع رسیدگی این پرونده می‌گذرد؛ فراز و نشیب‌های بسیاری داشتیم و رسیدگی‌های مختلفی شد و ما تمام تلاشمان را جهت احقاق حق کردیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر