کد خبر: 114457
A

اطلاعیه وزارت خارجه ایالات متحده: شهروندان آمریکایی به ایران سفر نکنند

وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور برای سفر به ایران هشدار داد

اطلاعیه وزارت خارجه ایالات متحده: شهروندان آمریکایی به ایران سفر نکنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور برای سفر به ایران هشدار داد. وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعاهایی را در خصوص ربایش اتباع این کشور مطرح کرد؛ هر چند این ادعا از سوی مقامات رسمی و سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تایید نشده است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای ادعا کرد: «شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند مورد آدم‌ربایی، دستگیری قرار گرفته و به مواردی جدی متهم شده‌اند. مقام‌های ایرانی همچنان به زندانی کردن غیرمنصفانه شهروندان آمریکای، به ویژه شهروندان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، از جمله دانشجویان، روزنامه‌نگاران، تاجران و دانشگاهیان، به اتهاماتی همچون جاسوسی و تهدید امنیت ملی ادامه می‌دهند.»

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ایالات متحده هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک یا کنسولی با ایران ندارد، هشدار داد که در صورت بروز مشکلات احتمالی، دولت این کشور قادر به ارائه خدمات فوری به شهروندان خود در ایران نیست.

 وزارت خارجه آمریکا به آن دسته از شهروندان این کشور که نیاز به سفر ضروری به ایران دارد توصیه کرد پیش از سفر «وصیت‌نامه» خود را تنظیم کرده و درباره سرپرستی احتمالی از فرزندان و حیوانات خانگی و نیز دارایی‌های خود به اشخاص مقتضی وکالت دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر