کد خبر: 114504
A
دیده بان ایران کابینه سیزدهم را بررسی کرد؛

کابینه خنثی و کم حاشیه «رئیسی»/ پیروزی «مخبر» بر فرهاد رهبر

مطلب مهمی که پس از انتشار اسامی کابینه پیشنهادی رییس دولت سیزدهم قابل توجه است پیروزی محمدمخبر بر فرهاد رهبر است. اسامی که نشان از برتری چشم گیر افراد نزدیک مخبر بر سایر رقبایش است که طی روزهای گذشته حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

کابینه خنثی و کم حاشیه «رئیسی»/ پیروزی «مخبر» بر فرهاد رهبر

به گزارش دیده بان ایران؛ بالاخره هشت روز پس از توصیه آیت الله خامنه ای به ابراهیم رئیسی، ساعتی قبل لیست پیشنهادی رییس دولت به مجلس توسط رسانه ها منتشر شد. آن هم در حالیکه «علی نیکزاد» از اعلام وصول آن توسط مجلس خودداری کرد و گفت: لیست پیشنهادی ابراهیم رییسی شنبه به مجلس تحویل داده خواهد شد.

نکته قابل توجه ای که حاکی از فشار اطرافیانِ گعده ای رییسی به او برای گنجاندن افراد مدنظر آنها در کابینه است. 

اما مطلب مهمی که در اسامی منتشر شده تحت عنوان کابینه پیشنهادی رییس دولت سیزدهم قابل توجه است پیروزی محمدمخبر بر فرهاد رهبر است.

انتشار اسامی نشان از برتری چشم گیر افراد نزدیک مخبر بر سایر رقبایش است که طی روزهای گذشته حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

استفاده رییسی از افراد کم حاشیه و بی نام و نشان حاکی از این است که سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران ترجیح داده است که از افرادی در کابینه اش استفاده کند که در درجه اول مطیع باشند و درجه دوم قانع!

با این حال مشخص نیست رییسی چه رویکردی را مشخصا در دولتش دنبال خواهد کرد اما آنچه که هست سهمخواهی اصولگریان انقلابی از کیک دولت جدید، در آینده دردسرهای بزرگی را برای رییسی به دنبال خواهد داشت./ سایت دیده بان ایران

بیشتر بخوانید: اسامی وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی به مجلس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر