کد خبر: 114514
A

بایدن: افغان‌ها باید خودشان با طالبان بجنگند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت:‌ «رهبران افغانستان باید متحد شوند». او گفت:‌ «آنها باید برای خودشان بجنگند؛ برای کشور خود بجنگند».

بایدن: افغان‌ها باید خودشان با طالبان بجنگند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت:‌ «رهبران افغانستان باید متحد شوند». او گفت:‌ «آنها باید برای خودشان بجنگند؛ برای کشور خود بجنگند».

رئیس جمهور گفت:‌ «فکر می‌کنم حالا آن‌ها شروع کرده‌اند به فهمیدن این نکته که وقتش رسیده به لحاظ سیاسی متحد شوند». بایدن با اشاره به شمار زیاد نیروهای امنیتی افغانستان نسبت به جنگجویان طالبان، گفت که «آن‌ها هم باید بخواهند که علیه طالبان بجنگند».‌

او گفت که از تصمیمش مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز پشیمانی نمی‌کند. او یادآوری کرد که واشنگتن طی ۲۰ سال، بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و هزاران سربازش را از دست داده است. با این حال، بایدن گفت که ایالات متحده پیشیبانی هوایی، غذا، تجهیزات و حقوق نیروهای امنیتی افغانستان را تامین می‌کند.

همزمان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خواهان کمک شبه‌نظامیان محلی در مقابله به هجوم طالبان شده است. او از شهروندان افغانستان خواسته است تا از کشورشان دفاع کنند. غنی امروز چهارشنبه برای ارزیابی وضعیت امنیتی به مزارشریف سفر کرد. در ایبک مرکز ولایت سمنگان که بین کابل و مزارشریف واقع شده، طالبان در حال تصرف ساختمان‌های دولتی هستند. به نظر می‌رسد که بیشتر نیروهای امنیتی شهر را ترک کرده‌اند. گزارش شده است که شهر ایبک روز دوشنبه با مقاومت اندک به طالبان واگذار شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر