کد خبر: 114518
A

درخواست کناره‌گیری جو بایدن به خاطر آزار جنسی کارمند کنگره

کارمند سابق سنا و از دستیاران سابق جو بایدن که او را به آزار جنسی متهم کرده، بعد از اعلام تصمیم فرماندار نیویورک برای کناره‌گیری به دلیل آزار جنسی، خواستار تحقیقات درباره رفتار رئیس‌جمهور آمریکا شد و گفت حالا نوبت استعفای اوست.

درخواست کناره‌گیری جو بایدن به خاطر آزار جنسی کارمند کنگره

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  کارمند سابق سنا و از دستیاران سابق جو بایدن که او را به آزار جنسی متهم کرده، بعد از اعلام تصمیم فرماندار نیویورک برای کناره‌گیری به دلیل آزار جنسی، خواستار تحقیقات درباره رفتار رئیس‌جمهور آمریکا شد و گفت حالا نوبت استعفای اوست.

«تارا رید» کارمند سابق سنا که سال گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به آزار جنسی در سال ۱۹۹۳ متهم کرده بود، دیروز (سه‌شنبه) به خبر قصد «اندرو کومو» فرماندار نیویورک برای استعفا به دلیل رسوایی آزار و اذیت جنسی ۱۱ زن واکنش نشان داد.

رید که دستیار سابق بایدن بوده در گفت‌وگو با شبکه «فکس نیوز» گفت کومو تنها کسی نیست که باید کناره‌گیری کند. وی افزود: بیایید حالا خواستار تحقیقات واقعی درباره جو بایدن شویم و فسادی را که از سوءاستفاده‌کنندگان قدرتمند محافظت می‌کند فاش کنیم. رید با اشاره به اینکه استعفای کومو را نشانه‌ای برای مردان قدرتمند با رفتارهای ناپسند می‌داند مبنی بر این که صدای بازماندگان شنیده می‌شود و رفتار این افراد خاطی دیگر پاداش نخواهد داشت، افزود: من به عدالت امیدوارم. کومو امروز استعفا داد و بایدن هم باید استعفا دهد. این زن اتهامات علیه بایدن را در جریان مبارزات انتخاباتی وی در سال ۲۰۲۰ مطرح کرد و به چند زن دیگر پیوست که ادعاهای مشابهی داشتند. بایدن و کمپین انتخاباتی او همواره این اتهامات را رد کرده‌اند. اندرو کومو فرماندار دموکرات ایالت نیویورک به‌رغم مقاومت اولیه، روز سه‌شنبه از قصد خود برای استعفا در پی فشارها به دلیل اتهامات آزار جنسی ۱۱ زن خبر داد. وی در کنفرانسی خبری گفت که طی ۱۴ روز آینده استعفا خواهد داد.

پس از افزایش درخواست‌ها برای استعفای اندرو کومو فرماندار نیویورک به‌خاطر اتهامات جنسی، بحث اتهامات مشابه علیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز بار دیگر داغ شد.به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در نشست خبری چهارشنبه شب کاخ سفید، خبرنگار روزنامه «نیویورک پست» نزدیک به جمهوری‌خواهان پرسید: «آیا باید درباره اتهامات وارده علیه رئیس‌جمهور نیز همانند فرماندار کومو تحقیقات مستقلی انجام گیرد؟» این خبرنگار آمریکایی همچنین به گزارش روزنامه‌های «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز» درباره زنانی اشاره کرد که «نسبت به اینکه بایدن آن‌ها را لمس کرده است اعتراض کرده‌اند». «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این خبرنگار مدعی شد بایدن همواره بر اهمیت شنیدن صدای زنان و احترام به آن‌ها تأکید دارد و بخش زیادی از این اتهامات در طول کمپین انتخاباتی وی مطرح شدند. این مقام کاخ سفید بدون اشاره به اتهامات جنسی علیه بایدن افزود: «درک می‌کنم که مشتاق هستید به آن‌ها ارجاع دهید اما بیش از این چیزی برای گفتن ندارم که تکرار کنم او (بایدن) از فرماندار درخواست کرده که استعفا دهد. رئیس‌جمهور روز گذشته تصریح کرد که فرماندار کومو باید استعفا دهد. رئیس‌جمهور باور دارد که کومو باید کار درست را انجام دهد و فضا را برای رهبری آینده نیویورک باز کند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر