کد خبر: 114531
A

نیروی هوایی آمریکا موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی پرتاب کرد

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که یک موشک بالستیک قاره پیما «مینت‌من-۳» را بر فراز اقیانوس آرام با موفقیت شلیک کرده است. این پرتاب از پایگاه موشکی «واندربرگ» در ایالت کالیفرنیا صورت گرفت و موشک با طی مسافت ۴۲۰۰ مایل در آب‌های «جزایر مارشال» فرود آمد.

نیروی هوایی آمریکا موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی پرتاب کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  نیروی هوایی آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که یک موشک قاره پیمای غیر مسلح که قابلیت حمل کلاهک اتمی را با موفقیت شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که یک موشک بالستیک قاره پیما «مینت‌من-۳» را بر فراز اقیانوس آرام با موفقیت شلیک کرده است. این پرتاب از پایگاه موشکی «واندربرگ» در ایالت کالیفرنیا صورت گرفت و موشک با طی مسافت ۴۲۰۰ مایل در آب‌های «جزایر مارشال» فرود آمد.

نیروی هوایی آمریکا در توجیه این اقدام خود اعلام کرده است که آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیمای آمریکا آمادگی نیروهای اتمی آمریکا را نشان داده و به مرگبار بودن و اثربخشی بازدارندگی اتمی کشور اطمینان می‌دهد.

موشک بالستیک قاره پیما سه مرحله ای مینت‌من در اصل برای مقابله اتمی در طول «جنگ سرد» با اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده بود. در حال حاضر، مینت‌من تنها موشک زمینی بالستیک بین قاره‌ای است که در ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است. براساس داده‌های اخیر، ایالات متحده ۴۵۰ تیر از این موشک را در اختیار دارد.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه نیز چندی قبل به ساخت موشک‌های ابر فراصوت از سوی کشورش اشاره کرد و افزود که نیروهای مسلح این کشور به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهزند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این باره گفت، روسیه پس از تصمیم دولت «جورج بوش» در سال ۲۰۰۲ برای پاره کردن توافقنامه موشکی در سال ۱۹۷۲ ، که ایجاد پدافند موشکی را ممنوع کرد، چاره‌ای جز پیگیری توسعه سامانه‌های تسلیحاتی مافوق صوت با توانایی اتمی نداشت.

پوتین گفت: «خروج آمریکا از پیمان موشکی در سال ۲۰۰۲ روسیه را مجبور به تولید سلاح‌های مافوق صوت کرد. ما مجبور شدیم این سلاح‌ها را در پاسخ به استقرار سامانه دفاع موشکی راهبردی آمریکا بسازیم.»

‌روسیه در سال ۲۰۱۸ از جنگ افزارهای جدید از جمله سامانه موشکی ابرفراصوت «کنژال» و موشک‌های قاره پیمای «آوانگارد» در پاسخ به اقدام آمریکا در ساخت سپر موشکی رونمایی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر