کد خبر: 114574
A

سفیر انگلیس هم عذرخواهی نکرد:نیت سویی نداشتیم!

دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول دانست.

سفیر انگلیس هم عذرخواهی نکرد:نیت سویی نداشتیم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول دانست.

به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس، امروز دستیار وزیر و مدیرکل اروپای‌غربی وزارت امور خارجه ضمن دعوت سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه، با غیر قابل قبول دانستن این اقدام که باعث جریحه دار شدن احساسات و غرور ملی مردم ایران شده، تاکید کرد مردم بزرگ ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که هر گونه تحرکات زاییده تفکرات استکبارمآبانه را قویا مردود شمرده و در برابر آن ایستادگی می کنند.

سفیر انگلیس در پاسخ ضمن ابراز تاسف از سوء تفاهم بوجود آمده اظهار داشت : ضمن احترام به جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ و تاریخ این کشور، تاکید می کنم هیچگونه قصد و نیت سوئی در پشت این موضوع وجود نداشته و سفرا در صدد بوده اند تنها اتحاد  روسیه و بریتانیا علیه آلمان نازی در زمان جنگ دوم جهانی را یادآوری کنند.

سفیر انگلیس در پایان ابراز امیدواری کرد بتواند در دوره ماموریتش در تهران، بر اساس جلب و ارتقاء احترام و اعتماد متقابل، به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر