کد خبر: 114629
A

ناصر ایمانی: اینکه دولتی بدون هیچ فشاری در کشور تشکیل خواهد شد، این یک توهم است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: من تصور نمی کنم این کابینه تحت فشار چیده شده است همانطور که هیچ جهت‌گیری سیاسی و طیفی در انتخاب این اعضا دیده نمی شود علاوه بر این پیش بینی میکنم همه رای بیاورند و یکی دو نفر قطعا رای نمی گیرند

ناصر ایمانی: اینکه دولتی بدون هیچ فشاری در کشور تشکیل خواهد شد، این یک توهم است

به گزارش دیده بان ایران؛ «ناصر ایمانی»، فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به رای اعتماد به کابینه اظهار کرد: این موضوع که فکر کنید دولتی بدون هیچ فشاری در کشور تشکیل خواهد شد، این یک توهم است. در دوره های قبلی هم همیشه همینطور بوده و در آینده هم همینطور خواهد بود. نمی توانیم بگوییم فشاری روی رییس جمهور نیست اما تعریف فشار خود بحثی دارد. 

او خاطرنشان کرد: فشار با توصیه و معرفی متفاوت است. حال فرض می گیریم که در بدترین شکلش به نام فشار باشد. این در تمام دولت ها بوده و در این دولت هم خواهد بود و چیز جدیدی نیست و اینکه بگوییم رییس جمهور ها تسلیم فشار نمی شوند این هم حرف سنگینی است و شاید چنین چیزی هم نباشد و تا حدودی تسلیم فشارها بشوند. 

ایمانی تاکید کرد: هر رییس جمهوری که کمتر تسلیم فشارها شود بیشتر می تواند کابینه دلخواهش را بچیند. کیفیت این کابینه بحث دیگری دارد ولی واقعا به دور از فشار و با رعایت مصلحت ها بوده است. رعایت مصلحت با فشار متفاوت است؛ هر رییس جمهوری برای معرفی افراد مصلحت هایی را در نظر می گیرد از جمله اینکه امکان رای آوری آن افراد در مجلس امکان پذیر باشد این دیگر فشار نیست و یک واقع نگری است. تنظیم کابینه کار سختی است رییس جمهور هم باید مصالح آن حوزه را ببیند و فرد متخصصی را بیاورد و هم به هماهنگی کل کابینه توجه کند و مسائل دیگری از جمله توجه به مشورت‌ها و نظرات دیگران هم باید در نظر باشد؛ چیدن کابینه کار سختی است. 

ایمانی در پایان گفت: من تصور نمی کنم این کابینه تحت فشار چیده شده است همانطور که هیچ جهت‌گیری سیاسی و طیفی در انتخاب این اعضا دیده نمی شود علاوه بر این پیش بینی میکنم همه رای بیاورند و یکی دو نفر قطعا رای نمی گیرند./ برنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر