کد خبر: 114636
A

طالبان در ۳ روز آینده کابل را محاصره می‌کنند؟

به‌دنبال افزایش پیشروی‌های طالبان، سی‌ان‌ان گزارش داد بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی کابل پایتخت افغانستان تا ۷۲ ساعت آینده به محاصره طالبان درمی‌آید.

طالبان در ۳ روز آینده کابل را محاصره می‌کنند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که ارزیابی اطلاعاتی جدید نشان می‌دهد که کابل، پایتخت افغانستان طی یک هفته و به احتمال زیاد 72 ساعت آینده توسط طالبان محاصره شود.

وی افزود البته این به معنای ورود طالبان به کابل نیست.

همچنین سفارت آمریکا در کابل دستورالعمل‌هایی به کارمندان خود داده که طی آن اسناد و مدارک حساس امحا شوند.

همچنین رسانه‌های افغانستانی گزارش دادند که ستونی از دود از داخل سفارت کانادا در کابل دیده شده که نشان دهنده آن است که این سفارت نیز پیش از آنکه کارمندانش سفارتخانه را تخلیه کنند در حال از بین برد اسناد و مدارک هستند.

یک منبع دیپلماتیک نیز به سی‌ان‌ان گفت که اوضاع در افغانستان به یک چالش تبدیل شده و طرح‌ها درباره حضور آمریکا در افغانستان هر دقیقه تغییر می‌کند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه جمعه خبر داد که 3 هزار نظامی آمریکایی آخر این هفته به کابل خواهند رسید تا به روند تخلیه دیپلمات‌ها و شهروندان آمریکایی از افغانستان کمک کنند.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع، در حال حاضر این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

از سوی دیگر امروز طالبان اعلام کرد که به مزار شریف، تنها ولایت باقی مانده در شمال افغانستان از 4 جهت حمله کرده است.

این در حالی است که روز گذشته این گروه موفق شد ولایت لوگر در 70 کیلومتری کابل را به تصرف خود در آورد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر