کد خبر: 114671
A

کمالی:احمدی‌نژاد و رئیسی هر دو از یک جریان سیاسی محسوب می‌شود

حسین کمالی رییس خانه احزاب کشور می‌گوید: نمی‌توان از تمام کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رییسی حمایت کردند توقع داشت که کنار گذاشته شوند و فراجناحی عمل کنند، شاید فراجناحی از نظر آقای رییسی «فراگروهی» بوده است.

کمالی:احمدی‌نژاد و رئیسی هر دو از یک جریان سیاسی محسوب می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین کمالی رییس خانه احزاب کشور می‌گوید: نمی‌توان از تمام کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رییسی حمایت کردند توقع داشت که کنار گذاشته شوند و فراجناحی عمل کنند، شاید فراجناحی از نظر آقای رییسی «فراگروهی» بوده است.

حسین کمالی درباره چالش‌های پیش روی دولت سیدابراهیم رییسی، گفت:‌ آقای رییسی به عنوان رییس‌جمهور منتخب با چالش‌های متعددی روبرو است. دولت جدید برای حل و فصل مشکلات پیش رو باید تلاش مضاعفی را به کار گرفته و از افراد خبره و توانمند در زمینه های کاری استفاده کند. مسائلی چون روابط بین‌الملل و سیاست خارجی، اقتصاد از جمله گرانی‌ و بیکاری در کشور، مسائل اداری و امور داخلی، اشکالاتی که در سیستم مدیریت شهری وجود دارد، محیط زیست که چالش پیش روی جامعه است، مشکلات مربوط به جوانان و عدم رضایتی که در اکثر آنان مشاهده می‌شود به عنوان معضلات پیش روی رییس جمهور است. همچنین در رابطه با سالمندان و ناامیدی که در این مجموعه وجود دارد و نیز بحث کرونا و عدم تأمین دارو برای بیماران و تأمین واکسن که تا به حال جدی گرفته نشده است، بحث تناسب و عدم تناسب درآمدها و افزایش قیمت‌ها و کاهش سطح توانمندی مردم برای تامین مایحتاج و دیگر موضوعات دیگر که دولت یک دریا کار پیش رو دارد و باید به تمام این‌ها پرداخته شود.

وی تصریح کرد: آقای رییسی وظیفه بسیار سنگینی را به عهده دارد و مهم‌ترین آن جلب رضایت کسانی است که می‌توانستند رأی بدهند اما رأی ندادند و اعلام نارضایتی کردند حال می‌بایست رییس جمهور تمام مردم باشند.

احمدی‌نژاد و رییسی هر دو از یک جریان محسوب می شوند

وی در خصوص کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم که برخی از آنان نیز در دولت محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند، گفت:‌ اگر فرض می‌کنید آقای احمدی‌نژاد در جناح خاصی است نوع نگاه‌تان متفاوت خواهد بود. همان طور که آقای احمدی‌نژاد در جریان اصولگرایی است بلکه اصولگرای سنتی و آقای رییسی هم در همین جریان تعریف می‌شوند که همه آنان در یک مجموعه هستند. نمی توان توقع داشت تمام کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری از آقای رییسی حمایت کردند کنار گذاشته شوند و فراجناحی عمل کنند؛ شاید فراجناحی از نظر آقای رییسی «فراگروهی» بوده است. طبیعتاً کابینه کاملا اصولگرایی است که به خواست ایشان از جوانان استفاده و به آنان نقش داده شده که در نوع خود کار بسیار ارزشمندی است، اما باید این جوانان تخصص لازم در اداره‌ی امور را داشته باشند و بتوانند وظایف خود را به درستی انجام بدهند که این مسأله به شناخت و بررسی آقای رییسی و دوستانشان برمی‌گردد. فکر میکنم در این زمینه کاستی‌هایی وجود داشته است که انشاالله در ادامه بررسی‌ها مورد حل و فصل قرار بگیرد.

کمالی:احمدی‌نژاد و رییسی هر دو از یک جریان سیاسی محسوب می‌شود/رئیسی باید رئیس جمهور تمام مردم باشد

رییسی اگر فراجناحی عمل کند برخی از هم گروهی‌های خود را از دست خواهد داد

کمالی با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور احتمالا مجلس مجبور باشد که کابینه را تایید کند، گفت: در بعضی حوزه ها افراد بسیار توانمند و شایسته‌تری قابل شناسایی بودند که می‌توانستند نقش بهتری را ایفا کنند و رییس‌جمهوری توانمند، مقتدر و ملی را بسازند. با این حال، رییسی با مشکلات زیادی روبرو است و اگر بخواهد ملی و فراجناحی عمل کند و از جریانات و افراد مختلف با توانمندی‌های موجود در کشور به صورت کامل و با به گزینی استفاده کند، دوستان و هم گروه‌های خود را از دست خواهد داد و از او دلخور خواهند شد. ولی اگر بخواهد آن‌ها را حفظ کرده و از دست ندهد نه تنها به رییس‌جمهور ملی تبدیل نخواهد شد، بلکه یک رییس جمهور جناحی خواهد بود که ظاهرا این سیاست بیشتر مورد پسند قرار گرفته است.

وزیر پیشنهادی کار باید مشکل صندوق‌ها را حل و فصل کند

وزیر کار در دولت‌های سازندگی و اصلاحات در خصوص وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تمام وزرا آرزوی توفیق میکنم و امیدوارم بتوانند در خدمت مردم باشند. بنده شناخت چندانی از سوابق کاری حجت الله عبدالملکی ندارم و امیدوارم با مسئولیتی که بر عهده دارند بتوانند در کارشان موفق شوند. انتظار می رود به اشتغال جوانان و سایر اقشار جامعه پرداخته و بتوانند مسایل و مشکلات صندوق‌ها را حل و فصل کنند و با به کارگیری از جوانان کار جناحی را در این زمینه دخالت ندهند و به این شکل نباشد که ببینیم افراد منتسب همه عرصه‌ها را در اختیار بگیرند و به منافع ملی توجه نکنند. البته شنیده‌ام ایشان فردی بسیار منطقی است که می‌توانند در کارشان موفق شوند.

احزاب باید جدی گرفته شوند

رئیس خانه احزاب کشور در آخر با اشاره به مطالبات از سوی احزاب افزود:‌ ما مطالبه‌گری، به آن صورت که دیگران معنا می‌کنند، نداریم. ما در قبال دولت وظایفی داریم، هر یک باید اطلاعاتی که داریم را در اختیار دولت قرار بدهیم تا به جامعه و مردم خدمت کنند. و مطالبه‌گری در مرحله بعدی قرار میگیرد. از سوی حزب سیاسی توقع می‌رود تا احزاب جدی گرفته شوند و این امکان فراهم شود تا احزاب در زمینه‌های مختلف نقش آفرینی کنند و بتوانند اثرگذار باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر