کد خبر: 114683
A

فائزه هاشمی: آمار فوتی‌های کرونا، یعنی قتل عمد و جنایت/ علمای دینی سکوت نکنند

آمار صعودی مبتلایان و فوت شدگان کرونا نشانه وقوع اتفاق بسیار ناگواری در کشور است. این در حالی است که مسوولان امر، هیچ اقدام موثر و محدودیتی برای مهار کرونا و به دست گرفتن کنترل اوضاع انجام نمی‌دهند.. همزمان شاهد فرا رسیدن ایام عزاداری محرم هستیم و بیم آن می‌رود که با گسترش تجمعات و رعایت نشدن آیین‌نامه‌های بهداشتی، کرونا بیش از پیش گسترش پیدا کند.

فائزه هاشمی: آمار فوتی‌های کرونا، یعنی قتل عمد و جنایت/ علمای دینی سکوت نکنند

به گزارش دیده بان ایران؛ «فائزه هاشمی» با اشاره به سکوت برخی علمای دینی در مورد رعایت نشدن آینن‌نامه‌های بهداشتی در تجمات مذهبی می‌گوید: «آمار صعودی مبتلایان و فوت شدگان کرونا نشانه وقوع اتفاق بسیار ناگواری در کشور است. این در حالی است که مسوولان امر، هیچ اقدام موثر و محدودیتی برای مهار کرونا و به دست گرفتن کنترل اوضاع انجام نمی‌دهند.. همزمان شاهد فرا رسیدن ایام عزاداری محرم هستیم و بیم آن می‌رود که با گسترش تجمعات و رعایت نشدن آیین‌نامه‌های بهداشتی، کرونا بیش از پیش گسترش پیدا کند. در چنین شرایطی انتظار می‌رفت علمای دینی به صراحت در مورد لزوم حفظ جان و سلامتی مردم اظهار کنند که متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.»

او می‌افزاید:‌ «آیت‌الله سیستانی، که از مراجع بزرگ شیعیان هستند در خصوص مراسم و تجمعات محرم هیچ نظری ندادند. علمای داخل هم که در بسیاری موارد در خصوص موضوعات پیش پا افتاده‌ نظر می‌دهند‌ در حال‌حاضر‌ در این مورد سکوت کرده‌اند. به گونه‌ای که به نظر می‌رسد عزاداری‌ها به صورت نمادین بر جان مردم الویت پیدا کرده است.»

هاشمی با ابراز شگفتی از مخالفت با تعطیلی دو هفته‌ای در ستاد مبارزه با کرونا به «فراز» می‌گوید: «آقای نمکی پیشنهاد این طرح را به رهبری داد و ایشان هم به ستاد مبارزه با کرونا ارجاع داد ولی در ستاد کرونا رد شد! آقایان باید در مورد دلیل رای نیاوردن این طرح پاسخگو باشند. البته نکته‌‌ای که وجود دارد این است که شاید موضوع دهه‌ی اول محرم‌ مطرح باشد که اوج تجمعات در آن اتفاق می‌افتد. شاید آقایان تصمیم دارند بعد از این دهه‌ تصمیم‌ به تعطیلی بگیرند که این بازی کردن با جان مردم است. »

این فعال سیاسی در ادامه اضافه کرد: «می‌گویند اگر تعطیل کنیم کاسبی مردم‌ از بین می‌رود و مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود ولی مطمئنا این مشکل هم با تفکر و برنامه ریزی درست، راه حل دارد. هم می‌شود تعطیل کرد و هم کاسبی مردم به مشکل نخورد. سیاست‌ها، باید ضمانت اجرایی داشته باشد. آقای ابراهیم رییسی در وعده‌های انخاباتی خود خیلی بر روی  برخوردار بودن سیاست‌ها از ضمانت اجرایی تاکید می‌‌کرد ولی در عمل تا این لحظه اتفاقی نیافتاده است.»

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ فائزه هاشمی با اشاره به فرآیند واکسیناسیون در کشور به فراز گفت: «زمان زیادی را در این زمینه از دست داده‌ایم که این در نوع خود قتل عمد و جنایت است. البته واکسیناسیون در حال انجام است اما می‌شد زودتر ‌و فراگیرتر مردم واکسینه کرد ولی اگر در حال حاضر هم  روند واکسیناسیون را شتاب ببخشند می‌شود امیدوار بود.»

همه دورهمی‌ها را ممنوع کنید

هاشمی در خصوص دروهمی‌ها بیان کرد: «دورهمی‌های که چه در خصوص محرم یا مراسم فوتی‌ها انجام می‌شود را باید تعطیل کنند‌. اجازه مسافرت با ماشین شخصی نمی‌دهند‌ ولی مسافرت با قطار و اتوبوس و هواپیما در حال انجام شدن است در حالی که ویروس کرونا در وسیله‌های نقلیه عمومی بیشتر سرایت ‌ می‌کند. این سیاست غلطی است. باید با بسیج شدن نیروهای نظامی که ماشاالله زیاد هم هستند مانند (ارتش،سپاه،بسیج،نیروی انتظامی) از تجمعات جلوگیری کنند. تمام مسوولین کشور در آمار فوتی‌ها مسئول هستند و باید در مورد این قتل‌عام پاسخگو باشند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر