کد خبر: 114709
A

«احسان خاندوزی» از مجلس رای اعتماد می‌گیرد؟

بالاخره ابراهیم رئیسی وزرای پیشنهادی خود را اعلام کرد. اما لیست پیشنهادی رئیسی چندان مورد اقبال نمایندگان قرار نگرفته است. برخی از نمایندگان می‌گویند چهار یا پنج نفر از این لیست، شانس رای اعتماد گرفتن دارند. اما کدام وزرای پیشنهادی در کابینه رئیسی می‌مانند؟

«احسان خاندوزی» از مجلس رای اعتماد می‌گیرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم رئیسی کابینه پیشنهادی خود را اعلام کرد اما این وزرا حتی رضایت اصولگرایان را نیز جلب نکرده است. به نظر می‌رسد ترکیب کابینه پیشنهادی از نظر برخی از نمایندگان نه تنها کارنامه قابل دفاعی ندارند بلکه حتی این افراد شناخته‌شده هم نیستند.

روز گذشته جعفر قادری، نماینده اصولگرای مجلس درباره لیست وزرای پیشنهادی گفته: «احتمالا ۴ تا ۵ نفر از وزرای پیشنهادی با رأی عدم اعتماد مواجه می‌شوند. امیدوارم رئیس جمهوری قبل از موعد بررسی صلاحیت‌ها در هفته آینده، اقدام به جایگزینی آن دسته از وزرای پیشنهادی کند که نظر مساعد نمایندگان را جلب نکرده‌اند.»

یکی از وزرای پیشنهادی که به نظر می‌رسد شانس رای اعتمادگرفتن را دارد، احسان خاندوزی است. رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با حمایت از خاندوزی گفت: «انشاالله با رای قاطع همکاران وارد دولت می‌شود و با برنامه‌های خوبی که دارد برای رفع مشکلات گام برمی‌دارد.»

همچنین رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی نوشته: «‎خاندوزی علی‌رغم سن جوان، هم تجربه عالی و هم تخصص بالایی در حوزه اقتصاد دارد. وزارت اقتصاد احتیاج به وزیری دارد که در حوزه تئوری و علم اقتصاد آگاه باشد. بنده این قابلیت را در ایشان می‌بینم.»
 البته گرفتن رای اعتماد خاندوزی از مجلس کار دشواری نیست. چراکه مجلس اصولگرای یازدهم حتما استقبال می‌کند که یکی از اعضای خود را به کابینه بفرستد. آن هم در سمت وزیر اقتصاد!
به نظر می‌رسد رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و محبیان برای وزرات نیرو نیز رای اعتماد بگیرند./ تجارت نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر