کد خبر: 114759
A

ارس امیری در دیوان عالی کشور تبرئه شد

حجت کرمانی حقوقدان و وکیل ارس امیری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فلسفه هنر در دانشگاه کینگستون بریتانیا؛ از صدور حکم برائت برای موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

 ارس امیری در دیوان عالی کشور تبرئه شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت کرمانی حقوقدان و وکیل ارس امیری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فلسفه هنر در دانشگاه کینگستون بریتانیا؛ از صدور حکم برائت برای موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

حجت کرمانی وکیل دادگستری با اعلام این خبر گفته است؛ با درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و طی تشریفات قانونی، احکام صادره علیه خانم ارس امیری از سوی ریاست محترم قوه قضاییه خلاف شرع بین تشخیص داده شد و مطابق قانون با تجویز اعاده دادرسی پرونده جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع گردید.

دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده، نهایتاً حکم برائت خانم ارس امیری لاریجانی از اتهام «اداره و تشکیل گروه غیر قانونی» از طریق «کار در بریتیش کانسیل» را صادر نمود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کانال امتداد با انتشار این خبر نوشت؛ ارس امیری  در اسفند سال ٩۶ بازداشت و پس از محاکمه به اتهام «اداره و تشکیل گروه غیر قانونی» از طریق «کار در بریتیش کانسیل» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس محکوم گردید که این حکم محکومیت عیناً از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز تایید شده بود.

ارس امیری از شهریور سال ۹۷ در زندان بوده و اخیراً پس از سه سال زندان با قبول اعاده دادرسی وی، با قرار وثیقه آزاد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر