کد خبر: 114827
A

هلال احمر: واردات واکسن به کشور دو برابر می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ۵شنبه همین هفته واردات واکسن ۲ برابر می‌شود و در هر هفته ۵ میلیون واکسن وارد کشور خواهد شد.

هلال احمر: واردات واکسن به کشور دو برابر می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز در گفتگوی زنده با شبکه خبر در خصوص اقدامات لازم برای پیگیری از شیوع کرونا گفت: سه دارو خانه مربوط به هلال احمر از امروز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و در ایام تعطیلات پیشرو نیز به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: اعلام آمادگی برای واردات بیشتر داروهای لازم بیماران نیز انجام شده و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای افراد تأمین داروی افراد بی بضاعت در نظر گرفتیم که هموطنان می‌توانند با مراجعه به مراکز هلال احمر از این خدمات استفاده کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره بر واردات واکسن عنوان کرد: در همین راستا کار خوبی برای افزایش واردات واکسن انجام شد. تاکنون در هفته ۲.۲ الی ۲.۴ میلیون واکسن وارد کشور می‌شد اما از ۵ شنبه همین هفته واردات واکسن ۲ برابر می‌شود.

همتی ادامه داد: ۱۴ امین محموله واکسن نیز توسط هلال احمر وارد کشور شده و این جمعیت تاکنون مجموعاً ۱۶ میلیون دز واکسن وارد کرده است و از ۵ شنبه نیز با ظرفیت دو برابری بحث واردات را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از هفته آینده در هر هفته ۵ میلیون دوز واکسن از منابع معتبر وارد کشور می‌شود. در شهریور ماه نیز ۲۰ میلیون دوز واکسن کووید وارد خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره بر واردات واکسن برای افراد زیر ۲۰ سال نیز بیان کرد: برای افراد زیر ۲۰ سال نیز رایزنی‌ها شده و واردات واکسن ویژه گروه‌های خاص را پیگیری خواهیم کرد. ویژگی این واکسن‌ها تک دوزی بودن و محدود بودن منابع آنها است و قرار است در مرحله اول مقداری وارد شود.

همتی تاکید کرد: گروه هدف اول واکسن‌های زیر ۲۰ سال و گروه‌های خاص، دانش آموزان و سپس مادران باردار و شیرده است.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور و آیت الله رئیسی بر تسریع روند واردات واکسن تاکید ویژه دارند، تصریح کرد: واکسن‌های وارداتی نیز بیشتر از کشورهای شرقی و تعدادی از کشورهای غربی وارد می‌شود و در حال رایزنی هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر لزوم افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون اظهار داشت: متأسفانه تاکنون از ظرفیت مراکز واکسیناسیون هلال احمر به خوبی استفاده نشده است. از ۱۶۲ مرکز آماده واکسیناسیون حجاج تنها ۱۴ مرکز مورد استفاده قرار گرفته است اما باید بیشتر از این ظرفیت استفاده شود.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر در قرارگاه‌های عملیاتی هلال احمر روزانه روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر واکسینه می‌شوند، عنوان کرد: در جلسات اخیر با وزارت بهداشت نیز بر این موضوع توافق شده و به محض اعلام وزارت بهداشت، می‌توانیم مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر مراسم‌های مذهبی ایام محروم است که هلال احمر طرح نذر سلامت را اجرا کرد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از جوانان هلال با حضور در مراسم‌ها آموزش و توزیع اقلام بهداشتی را بر عهده دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: با بیش از ۵۰۰ تشکل نیز همکاری داشتیم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم و هر جا هلال مرکز واکسیناسیون داشته باشد، این تشکل‌ها و خیریه‌ها نسبت به تجهیز آنها اقدام خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در کنار بسیج و وزارت بهداشت نیز در اجرای طرح شهید سلیمانی حضور داریم و قرار شد که بر مبنای دستورات مقام معظم رهبری، این همکاری تقویت شود.

همتی اظهار داشت: نیاز است هموطنان کمک کنند تا بار بیماری کم شود و هلال احمر به طور کامل در کنار مردم است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های غربالگری هلال احمر در مرزها نیز فعال است اما به توجه به تغییرات سطح دولت، باید قدری کار این مراکز باید تقویت شود و جوانان هلال احمر همچنان در این بخش‌ها فعال هستند. امیدواریم در جلسه شنبه با رئیس جمهور نیز در این زمینه تصمیمات جدید اتخاذ شود.

همتی در خصوص کمک‌های مردمی نیز عنوان کرد: داوطلبان محور اصلی جمعیت هلال احمر هستند و از تمامی کمک‌های مردمی و خیرین استقبال می‌کنیم. هر کدام از مراکز بیمارستان‌های صحرایی هلال نیز می‌توانند تزریق رایگان داروهای کرونایی را برای هموطنان بر عهده گیرند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر