کد خبر: 114845
A
دیده بان ایران:

اسلام طالبان، اسلام محمد( ص) نیست، اسلام عبیدالله بن زیاد است

غلامرضا باطنی نوشت: تفکر طالبان، بر بنیاد جهل و تعصب و خرافه است... تا زمانی که چنین می‌اندیشند، آنها با هنر و فرهنگ و دانش، بیگانه خواهند مانْد... حتی اگر تمام جهان، طالبان را به رسمیت بشناسند، برای من آنها بیگانه خواهند بود.

اسلام طالبان، اسلام محمد( ص) نیست، اسلام عبیدالله بن زیاد است

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا باطنی، کارشناس مذهبی در کانال تلگرامی اش نوشت: سال ٢٠٢١ میلادی، بیست سال پس از ترور احمدشاه مسعود، کابل هم سقوط کرد و طالبان، افغانستان را تصاحب کرد.

می‌گویند: طالبان، بخشی از واقعیت اجتماع افغانستان است.

می‌گویم: آری، حقیقت دارد و چه تلخ و هولناک است این حقیقت! اما بدانیم که این واپسگرایان، بیش از هرچیز برای مردمان آزادهٔ افغان، حکم کابوس را دارند...

می‌گویند: طالبان، در پی احیاء شریعت هستند‌. می‌گویم: اما آنچه می‌کنند بجای آنکه اسلامِ محمد رسول الله را نماینده باشد، تصویر امروزینِ حجّاج بن یوسف ثقفی و عبیدالله بن زیاد است...

می‌گویند: طالبان، مسأله داخلی افغانهاست، به ما ربطی ندارد. 

می‌گویم: آنها که شبانه‌روز دنبال مظلومی در کره زمین هستند، تا از او حمایت کنند!! رنجِ این جانهای خسته را در هرات و مزارشریف و کابل و قندهار و... و... نیز ببیند؛ بترسند از روزی که «نصرت الهی» واپسگرایان را در این سوی مرز، به فکر احیای دوبارهٔ شریعت بر نَهجِ حجّاج بن یوسف بیاندازد.

می‌گویند: خیلی‌ها طالب را دوست دارند... طالب، عوض شده است. 

می‌گویم: کاش آنها که در سر مغز دارند و در دل، برای انسان، حرمت قائل هستند، و می‌توانند کاری کنند، بفهمند که در افغانستان نیز باید مردم، به آسودگی زندگی کنند؛ هراس از بگیر و ببند و قتل و غارت، راه به جایی نخواهد بُرد.

می‌گویند: زمان نشان می‌دهد که طالبان، بسیار بهترند.

می‌گویم: بهتر آن زمانی است که زنِ افغان، آسوده راه برود، درس بخواند، در جامعه باشد... مردِ افغان، حریم خانواده‌اش را پاسبان باشد و با زن و کودکانش، شاد و آسوده، زندگی کند... کودکِ افغان، سرشار از شادی و امید باشد.

می‌گویند: چرا از طالبان، روگردان هستی؟

می‌گویم: تفکر طالبان، بر بنیاد جهل و تعصب و خرافه است... تا زمانی که چنین می‌اندیشند، آنها با هنر و فرهنگ و دانش، بیگانه خواهند مانْد... حتی اگر تمام جهان، طالبان را به رسمیت بشناسند، برای من آنها بیگانه خواهند بود. 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر