کد خبر: 114859
A
دیده بان ایران:

نشریه سپاه: طالبان یک حکومت ائتلافی تشکیل خواهد داد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: تحولات افغانستان به مقطع فعلی ختم نخواهد شد و در آینده این تحولات، گستردگی بیشتری پیدا خواهد کرد؛ زیرا بسیاری از بازیگران داخلی خواهان تأثیرگذاری بر تحولات کنونی هستند و شرایط فعلی را بهترین زمان ممکن می‌دانند. همچنین در آینده افغانستان، بازیگران فرامنطقه‌ای نیز خواهان نقش‌آفرینی بیشتری خواهند بود.

نشریه سپاه:  طالبان یک حکومت ائتلافی تشکیل خواهد داد

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه اخبار روزانه سپاه با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان گفت: 

راهبرد طالبان مبتنی بر مشارکت حداکثری در قدرت است. بعید است که طالبان به سمت تشکیل یک حکومت تک جریانی برود؛ زیرا تشکیل چنین حکومتی پذیرش بین‌المللی نخواهد داشت و در داخل افغانستان نیز موجب دشمن‌تراشی از سوی احزاب فرقه‌ای رقیب خواهد شد. درنتیجه طالبان به دنبال شرکت در یک حکومت ائتلافی با حداکثر قدرت خواهد رفت؛ دولتی که طالبان اکثریت آن را داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که در آینده یک شورای هماهنگی متشکل از کلیه جریان‌های سیاسی در داخل افغانستان تشکیل شود. این شورا احتمالاً دولت موقتی تشکیل دهد و سپس از درون آن، دولت اصلی تشکیل شود. البته برخی این سناریو را مطرح کرده‌اند که دو دولت در داخل افغانستان تشکیل شود؛ یعنی یک دولت متشکل از جریان‌های سیاسی و یک دولت متشکل از طالبان. این امر بسیار بعید است؛ زیرا گروه‌های موجود سیاسی توان تشکیل دولت را به دلیل اختلافات موجود ندارند و طالبان نیز برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در قدرت، نیاز به مشارکت سایر گروه‌ها دارد.

تحولات افغانستان به مقطع فعلی ختم نخواهد شد و در آینده این تحولات، گستردگی بیشتری پیدا خواهد کرد؛ زیرا بسیاری از بازیگران داخلی خواهان تأثیرگذاری بر تحولات کنونی هستند و شرایط فعلی را بهترین زمان ممکن می‌دانند. همچنین در آینده افغانستان، بازیگران فرامنطقه‌ای نیز خواهان نقش‌آفرینی بیشتری خواهند بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر