کد خبر: 114861
A

زالی: همچنان شاهد افزایش آمارها هستیم/ هنوز به قله این اپیدمی نرسیده‌ایم

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزایش پیدا کرده است، افزود: با کمک شهروندان، تعطیلی می تواند نقش آفرین و راهگشا باشد.

زالی: همچنان شاهد افزایش آمارها هستیم/ هنوز به قله این اپیدمی نرسیده‌ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا زالی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در هفته های نهم و دهم خیز پنجم کروناویروس در کشور و استان تهران قرار داریم و همچنان شاهد افزایش آمارها هستیم. از سوی دیگر هنوز به قله این اپیدمی نرسیده ایم. تعداد بستری ها، مراجعین و ابتلا در هفته جاری ۹.۷ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۸۶۰ بستری به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان تهران داریم که از این تعداد ۲۷۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. همچنین ۲۶۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند و ۱۷۰۰ بیمار نیز ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد افزایش کلینیک های سرپایی هستیم و خدمت رسانی در این کلینیک ها از ۴۴۰۰ نفر به قریب ۸۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ثبت رکورد تزریق ۱۲۴ هزار واکسن روزانه در ۱۰۸ مرکز استان تهران گفت: در حال حاضر سه میلیون و ۳۱۰ هزار دُز واکسن در استان تهران تزریق شده که ۷۷۰ هزار نفر هر دو دُز واکسن را دریافت کردند. امیدواریم با توجه به خبرهای خوب در زمینه ورود و تولید داخلی واکسن در هفته آتی شاهد رشد بهتری در خصوص تزریق واکسن باشیم.

زالی با اشاره به بازدیدهای میدانی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: بازدیدهای میدانی، افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دو هفته گذشته نشان می دهد، لذا جا دارد که از شهروندان تهرانی تشکر کنیم. بی تردید تعطیلی هایی که اعلام شده می تواند نقش آفرین و راهگشا باشد اما نیاز است که شهروندان کمک کنند تا امواج سهمگین بیماری در خیز پنجم کنترل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر