کد خبر: 114903
A

حکمتیار: ما از طالبان قول گرفته‌ایم که به هیچ کس آسیبی نرساند

رهبر حزب اسلامی افغانستان در سخنانی بر حل و فصل بحران افغانستان و مخالفت خود با جنگ در این کشور تاکید کرد.

حکمتیار: ما از طالبان قول گرفته‌ایم که به هیچ کس آسیبی نرساند

به گزارش دیده بان ایران؛ گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم که با ملت باشیم و به شهروندان احترام بگذاریم. دولت قادر به انجام هیچگونه اقدام و یا حتی ورود به جنگ نبود.

وی افزود: ما برای ایجاد راه حل برای بحران افغانستان اینجا هستیم و مخالف جنگ هستیم؛ مردم موافق جنگ نیستند و آن را نمی‌خواهند.

حکمتیار خطاب به مردم افغانستان تاکید کرد: ما همانطور که قول داده بودیم با شما خواهیم بود. اکنون زمان دشواری برای افغانستان است، اما ما با شما هستیم. ما با افغانستان هستیم.

وی ادامه داد: این وضعیت زندگی در افغانستان را دشوار می‌کند. افغانستان به عنوان امارت اسلامی اعلام شد، اما ما از طالبان قول گرفته‌ایم که به هیچ کس آسیبی نرساند. نیروهای طالبان وارد کابل شده‌اند و اکنون همه مسئولیت‌ها را بر عهده دارند.

حکمتیار گفت: نهادهای امنیتی زیادی از کشورهای مختلف در افغانستان وجود دارد و ما امیدواریم که این نهادها نه در کابل و نه در میان شهروندان فساد ایجاد کنند، نه پایتخت را تخریب کنند و نه به کسی آسیب برسانند. شهروندان باید از اموالشان محافظت کنند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر