کد خبر: 115092
A

نماینده مجلس: از میان وزرای پیشنهادی، برخی نمی‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند

نماینده ایذه در مجلس گفت:ممکن است از میان وزرای پیشنهادی، برخی نتوانند رأی اعتماد بگیرند اما بررسی کلی نشان می‌دهد کلیات وزرا افرادی فسادستیز، خوش‌فکر، جهادی و با برنامه هستند که تلاش دارند با تعامل سازنده با مجلس، مشکلات کشور را حل کنند.

نماینده مجلس: از میان وزرای پیشنهادی، برخی نمی‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی کلیات برنامه‌های دولت سیزدهم، گفت:دولت در حالی پا به عرصه خدمتگذاری گذاشته است که جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و سوءمدیریت در ادوار گذشته عرصه را بر مردم تنگ نموده و دهک‌های پایین جامعه در شرایط بد اقتصادی با تورم، گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: امروز در چنین شرایط سخت و دشواری باید همه مردم و نخبگان جامعه و  مجلس انقلابی همدل و همراه با دولت مردمی در جهت رفع مشکلات اساسی کشور و تحقق شعار ایرانی قوی گام بردارند.

نماینده ایذه در مجلس در ادامه خطاب به نمایندگان، گفت:مشکلات کشور زیاد و فرصت خدمت بسیار کوتاه و ما امروز این فرصت را در اختیار داریم که با کمک به برنامه‌های دولت از رنج‌ها و مشکلات مردم بکاهیم.

ایزدپناه ادامه داد: با بررسی کلیات برنامه‌های دولت سیزدهم مشخص می‌شود که رویکرد اصلی دولت اجرای سند تحول دولت مردمی است که با نگاه به محورهای بنیادین این سند یعنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رشد و تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی، اقتصاد مقاومتی، بهبود معیشت خانوارهای کم‌درآمد جامعه و توسعه روابط بین‌الملل بر اساس 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت می‌توان به ایرانی قوی امیدوار بود.

وی بیان کرد: در تمام برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی عدالت به همراه پیشرفت کانون برنامه‌ریزی قرار گرفته و برایند این برنامه‌ها رونق تولید داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود. نکته اساسی در برنامه‌های دولت این است که بر مبنای تحلیل واقع‌بینانه از وضع موجود دولت و کشور و دلیل ایجاد آن با توجه ظرفیت‌های واقعی ساختاری، مالی و انسانی این برنامه‌ها تهیه و برای آینده‌ای مطلوب هدف‌گذاری شده است.

نماینده ایذه در مجلس اضافه کرد:در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی نکات برجسته و مشترکی وجود دارد که نشان از اهمیت آنها از نگاه دولت و انسجاف مجموعه هیئت دولت برای تحقق آنها دارد؛ عدالت‌محوری، مبارزه با فساد، تحول‌گرایی، اقدام جهادی برای حل مشکلات کشور، کاهش تصدی‌گری و به صحنه‌آوردن بسیج گسترده مردمی به ویژه جوانان و نخبگان و توجه ویژه به علم و مراکز دانش بنیان، توزیع امکانات و منابع کشور بر اساس آمایش سرزمین نمونه‌ای از مشترکات برنامه‌های اعضای دولت است.

ایزدپناه تصریح کرد: با مطالعه کارنامه وزرا مشخص می‌شود، رئیس‌جمهور برای انتخاب افراد متعهد تلاش فراوانی انجام داده است. ممکن است از میان وزرای پیشنهادی، برخی نتوانند رأی اعتماد بگیرند اما بررسی کلی نشان می‌دهد کلیات وزرا افرادی فسادستیز، خوش‌فکر، جهادی و با برنامه هستند که تلاش دارند با تعامل سازنده با مجلس، مشکلات کشور را حل کنند.

وی شاخص‌های کلان اقتصادی را نگران‌کننده خواند و گفت: تورم، بدهی دولت به بانک‌ها، کسری 450 هزار میلیارد تومانی بودجه، ضریب جینی 40 درصدی، شیوع کرونا و نرخ بالای بیکاری شرایط ویژه‌ای را برای دولت ایجاد کرده و کار اداره کشور را سخت کرده است اما می‌توان به آینده امیدوار بود و با برنامه‌ریزی دقیق مشکلات کشور را کاهش داد.

نماینده مردم ایذه در پایان از وکلای ملت خواست به کلیات وزرا و برنامه‌های دولت رأی مثبت دهند و گفت: وزرای پیشنهادی در فراکسیون مناطق محروم حضور یافتند و قول دادند به توسعه این مناطق توجه ویژه داشته باشند./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر