کد خبر: 115095
A

صباغیان بافقی: باید مجلس ایالتی تشکیل دهیم/ شورای شهر نمایشی و سمبلیک هستند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس خطاب به سید ابراهیم رئیسی و در مخالفت با کابینه دولت سیزدهم گفت: شما باید شفافیت ایجاد کنید؛ لذا به همراه وزرایتان اموالتان را به صورت کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد.

صباغیان بافقی: باید مجلس ایالتی تشکیل دهیم/ شورای شهر نمایشی و سمبلیک هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا صباغیان بافقی، در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با  کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: برنامه خوبی ارائه شده که نشان‌دهنده تلاش و فکر است اما چنین برنامه‌هایی را دولت‌های قبل نیز ارائه کردند. اکثر این دولت‌ها در یک ایستگاه متوقف شدند. آنها نتوانستند برنامه‌هایشان را اجرایی کنند زیرا کشورمان نیاز به جراحی عمیق و بزرگ دارد که اگر به آن توجه نشود هیچ برنامه‌ای اجرایی نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام جامع مالیاتی و بانکی، ساختار سیاسی و اداری اشاره کرد و گفت: اگر به موضوع ساختار سیاسی و اجرایی توجه جدی نشود آقای رئیسی نیز همانند روحانی و احمدی نژاد موفق نخواهند شد چون چرخ دنده‌ها میزان نیست. در کشورمان ظرفیت‌های زیادی مانند معادن و... وجود دارد و در این میان دستگاه‌های نظارتی مختلفی فعالیت می‌کنند اما نظارت کافی وجود ندارد.

وی افزود: در کشورمان مجلس و قانونگذاری داریم ولی شورای عالی اقتصادی، بورس و فضای مجازی قانونگذاری می‌کنند. تا زمانی که چنین ساختاری باشد علیرغم اینکه شما فردی دلسوز، توانمند و دارای سلامت نفس هستید، هیچ کدام از برنامه‌هایتان محقق نمی‌شود لذا باید با حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دست به اصلاح و جراحی بزنید. امروز می‌گویند مجلس به کارهای فرعی می‌پردازد چون مجلس ایالتی نداریم؛ شورای استانی، شورای شهر نمایشی و سمبلیک هستند لذا باید تغییراتی را ایجاد کنیم.  در این میان اگر نیاز است نظام پارلمانی و مدیریت واحد شهری را رقم بزنیم باید دست به کار شویم.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: صحبت از تمرکززدایی در کشور می‌شود اما وقتی قدرت به استاندار دهیم همانند تمرکزگرایی است زیرا فقط چند نفر در اطراف استاندار قرار دارد و این یعنی قدرت دست یک نفر است و هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد؛ باید مجلس ایالتی تشکیل دهیم و شورای استانی را تقویت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به ضرورت شفافیت فردی رئیس جمهور و وزرا اشاره کرد و گفت: آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید لذا به همراه وزرایتان اموالتان را به صورت کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد؛ البته این کار را نمی‌کنید چون قبلا هم گفته بودید اما به آن عمل نکردید. مردم تشنه عدالت هستند. امروزه اجرای عدالت برای پرداخت حقوق‌ها دارای اهمیت است؛ این مجلس اجازه داد مسئولان ۱۷ برابر از حداقل پایه حقوق بیشتر دریافت کنند لذا باید این قانون را اصلاح کنید. بنابراین نباید به طرح کلیات و صحبت‌های کلیشه‌ای بپردازیم.

 قالیباف: مجلس یازدهم حداکثر دریافتی را ۱۵ برابر کرد

محمدباقر قالیباف در واکنش به صحبت‌های محمدرضا صباغیان بافقی درباره قانون حقوق مدیران گفت: آقای صباغیان در صحبت‌های خود مطرح کرد که این مجلس پایه حقوق‌ها را اضافه کرد در حالی که اینگونه نبوده؛ پیش از این، حداکثر دریافتی ۲۱ برابر حداقل حقوق بود که مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ این عدد را ۱۵ برابر کرد به این معنا که حداکثر دریافتی را ۶ برابر کاهش داد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر