کد خبر: 115128
A

اتحادیه اروپا: یک یورو به دولت افغانستان که حقوق زنان را محترم نشمارد، نمی‌دهیم

اتحادیه اروپا اعلام کرد، هرگز هر دولتی در افغانستان را که به حقوق زنان احترام نگذارد تامین مالی نخواهد کرد. این اتحادیه خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شد که این حقوق صرف نظر از مرجعیت آن تضمین شوند.

اتحادیه اروپا: یک یورو به دولت افغانستان که حقوق زنان را محترم نشمارد، نمی‌دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، امروز شنبه پس از بازدید از مرکز پذیرش موقت پناهندگان افغان در اسپانیا در کنفرانس خبری مشترک با شارل میشل، رئیس شورای اروپا و پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، اظهار کرد: اتحادیه اروپا تنها تماس‌های عملیاتی مثلا در خصوص لجستیک با "طالبان" دارد ولی این اتحادیه هیچ گونه مذاکره‌ای با این گروه ندارد و موضوع به رسمیت شناختن آن مطرح نیست.

او اشاره کرد: هیچ یورویی به جیب قدرتی که حقوق زن در افغانستان را به رسمیت نشناسد، نخواهد رفت. منظورم طالبان است.

رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: جنبش طالبان زمام امور این کشور را به دست گرفت و ما خواستار تشکیل دولتی فراگیر هستیم که فرصت زنان برای کار و تحصیل چه در چارچوب شریعت اسلام یا غیره فراهم شود.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: طالبان می‌گویند تمایل به ادامه آموزش زنان و برعهده گرفتن مناصب از سوی زنان طبق شریعت اسلام دارند اما گزارش‌هایی عکس این مسائل به دست ما رسیده است به طوریکه افراد از ترس ظلم طالبان می‌گریزند.

فون درلاین تاکید کرد: اتحادیه اروپا ملزم به کمک به سازمان‌های غیردولتی است که در افغانستان فعالیت دارند.

فون در لاین همچنین  گفت: البته ما در این بحران با طالبان تماس‌های عملیاتی داریم، به عنوان مثال، چگونه می‌توانیم به مردم کابل کمک کنیم تا به فرودگاه برسند، اما این کاملا از مذاکرات سیاسی جدا است. ما مذاکرات سیاسی با این گروه نداریم و به رسمیت شناختن طالبان مطرح نیست.

به گفته لاین، اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌دهد در نشست G7 هفته آینده طرح بین‌المللی پذیرش پناهندگان در نظر گرفته شود.

شارل میشل نیز تصریح کرد: عواقب فاجعه‌آمیزی نسبت به وضعیت سیاسی افغانستان وجود دارند. اتحادیه اروپا به نظارت بر تهدیدات تروریستی در سایه این وضعیت ادامه می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر