کد خبر: 115260
A

حجت الاسلام سالک: وزارت اطلاعات «حاکمیتی» است

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت ویژه وزارت اطلاعات، گفت: موضوع این وزارتخانه امنیتی است که باید در داخل کشور، مرزها و حتی خارج از کشور برای تامین منافع ملی‌مان برقرار کند و این بزرگترین رسالتی است که باید انجام دهد.

حجت الاسلام سالک: وزارت اطلاعات «حاکمیتی» است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: دو نکته را باید در کابینه دولت پیشنهادی مورد توجه قرار داد؛ نکته اول این که وزرا باید کسانی باشند که در متن جریانات حال، گذشته و آینده آن وزارتخانه حضور داشته باشند، حال به شکل مدیر کل یا به شکل شخصی که بین آن‌ها فعال بوده و تمام معضلات و مشکلات آن وزارتخانه را با وجودش لمس کرده است.

وی افزود: شخصی که از دل یک وزارتخانه بیرون می‌آید، به دلیل آشنایی با مجموعه آن وزارتخانه می‌تواند تحولاتی را ‌با برنامه به وجود بیاورد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه بارز این مسئله، اظهار کرد: من نمی‌دانم حجت الاسلام خطیب چه مقدار در وزارت اطلاعات بوده‌اند یا اینکه چند سال مدیر اطلاعات قم بودند، اما در درجه اول توفیق ایشان این است که از متن وزارت اطلاعات انتخاب شده‌اند و نمایندگان باید با بررسی‌های دقیق قضاوت کنند.

وی ادامه داد: اینگونه بهتر است تا اینکه کسی را خارج از وزارتخانه بیاورند؛ آن موقع تا آن فرد بخواهد با وزارتخانه‌ آشنا شود، حدود یک سالی طول خواهد کشید.

سالک با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: موضوع این وزارتخانه امنیتی است که باید در داخل کشور، مرزها و حتی خارج از کشور برای تامین منافع ملی‌مان برقرار کند و این بزرگترین رسالتی است که باید انجام دهد.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: این رسالت بزرگ نیازمند به یک شناخته دقیق از نوع حرکت استکبار جهانی در سازمان‌های سیاه، موساد، اینتلیجنس سرویس و دیگر جاها است؛ همچنین آشنایی کامل از نوع نقشه‌ها و عملکرد‌های سازمان‌های اطلاعاتی دنیا و همچنین آشنایی نسبت به کشورهای همجوار  و نسبت به داخل کشور از اهمیت فوق العاده برخوردار است.

وی ادامه داد: زیرا که مسئله امنیت جهانی و نیروی انسانی مطرح است که باید با جریان‌های تروریسم دولتی و غیردولتی مقابله کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این وزارتخانه حاکمیتی است، تصریح کرد: حال سوال اینجاست که آیا حجت الاسلام خطیب می‌تواند با ارائه برنامه‌هایش این صیانت و مصونیت را ایجاد کند یا نه، که این مسئله را باید مجلس دقیق‌تر بررسی کند./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر