کد خبر: 115263
A

طالبان، فرمان عفو رئس جمهور فراری افغانستان را صادر کرد

طالبان اعلام کرد که به همه مقامات دولت سابق افغانستان از جمله اشرف غنی عفو داده است و به آنها اطمینان داد که می‌توانند برگردند و در افغانستان زندگی کنند.

طالبان، فرمان عفو رئس جمهور فراری افغانستان را صادر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری تاس نوشت؛ طالبان اعلام کرد که به همه مقامات دولت سابق افغانستان از جمله اشرف غنی عفو داده است و به آنها اطمینان داد که می‌توانند برگردند و در افغانستان زندگی کنند.

خلیل رحمان حقانی، مسئول جنبش طالبان، در مصاحبه با کانال "جئو" پاکستان گفت که طالبان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و امرالله صالح، معاون رئیس جمهور را عفو کرده و از آنها می‌خواهد در صورت تمایل به کشور بازگردند.

وی گفت: بین طالبان و اشرف غنی، امرالله صالح و حمدالله محب (مشاور امنیت ملی) دشمنی وجود ندارد.

حقانی ادامه داد: "ما اشرف غنی، امرالله صالح و حمدالله محب را می‌بخشیم. ما از ژنرال‌ها و همه کسانی که علیه ما جنگیدند، شروع می‌کنیم و تا اشخاص عادی همه را می‌بخشیم."

وی همچنین از افغان‌هایی که مایل به فرار از کشور هستند، خواست این کار را انجام ندهند و گفت که اظهاراتی مبنی بر انتقام طالبان از آنها "تبلیغات دشمنان" است.

حقانی با تأکید بر اینکه "تاجیک‌ها، بلوچ‌ها، هزاره‌ها و پشتون‌ها همه برادران ما هستند" به همه ملیت‌های ساکن در این کشور قول امنیت داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر