کد خبر: 115373
A

نشریه سپاه: واردات فایزر از دیگر کشورها مجوز مکتوب رهبر معظم انقلاب را داشت

نشریه صبح صادق، وابسته به معاونت سیاسی سپاه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: هرچند مقام‌معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ۱۹ دی ۱۳۹۹ صراحتا مجوز واردات هرنوع واکسن از کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس و فرانسه را ارائه کردند اما همان زمان این موضوع را به‌صورت «مکتوب» نیز به دولت اعلام کرده و صراحتا خرید واکسن از کشور ثالث را مجاز اعلام کردند.

نشریه سپاه: واردات فایزر از دیگر کشورها مجوز مکتوب رهبر معظم انقلاب را داشت

به گزارش دید ه بان ایران؛ نشریه صبح صادق، وابسته به معاونت سیاسی سپاه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: هرچند مقام‌معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ۱۹ دی ۱۳۹۹ صراحتا مجوز واردات هرنوع واکسن از کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس و فرانسه را ارائه کردند اما همان زمان این موضوع را به‌صورت «مکتوب» نیز به دولت اعلام کرده و صراحتا خرید واکسن از کشور ثالث را مجاز اعلام کردند.

لذا در این‌خصوص، هیچ‌گاه اختلاف نظر یا شبهه‌ای در دولت، ستاد ملی کرونا یا سایر نهادهای تصمیم‌گیر وجود نداشته است و همه می‌دانستند که منع واردات ربطی به برند واکسن نداشته و صرفا مربوط به کشور تولیدکننده بوده است.

پیش‌تر مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و  نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای رسما اعلام کرده بود که منع واردات واکسن صرفا مربوط به واردات از مبدا آمریکا و انگلیس و فرانسه است و نه مطلق واکسن خارجی و حتی واکسن غربی.

 موارد متعدد واردات واکسن آسترازنکای تولید شده در کشورهای دیگر، به‌وضوح موید آن است که روند واردات این واکسن‌ها هیچ تفاوتی با سایر واکسن‌ها نداشته است.

درواقع، مهمترین مانع در‌ واردات این واکسن‌ها تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود که باعث می‌شد کشورها جرات فروش عمده این محصول دارویی استراتژیک به ایران را نداشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر