کد خبر: 115396
A

هشدار نماینده آبادان نسبت به تخریب سد مسجد سلیمان و خطر شوری آب کارون

نماینده مردم آبادان در مجلس از بروز مشکلات فنی و نشست سد مسجدسلیمان خبر داد و خواستار توضیح سازمان آب و برق خوزستان درباره عدم علاج بخشی این سد و تبعات آن بر آب مخزن سد گتوند شد؛ گفتنی با وجود تبعات فاجعه بار نشست سد مسجد سلیمان سازمان آب و برق خوزستان از هر گونه اطلاع رسانی به افکار عمومی خود داری کرده است. آنچه بیش از سکوت سازمان آب و برق سوال برانگیز است بی توجهی و همراهی توجیه گرایانه بخشی از جامعه دانشگاهی خوزستان نسبت به پیامدهای سد سازی در خوزستان است.

هشدار نماینده آبادان نسبت به تخریب سد مسجد سلیمان و خطر شوری آب کارون

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده مردم آبادان در مجلس از بروز مشکلات فنی و نشست سد مسجدسلیمان خبر داد و خواستار توضیح سازمان آب و برق خوزستان درباره عدم علاج بخشی این سد و تبعات آن بر آب شور مخزن سد گتوند شد.

جلیل مختار در نامه‌ای به سازمان آب و برق خوزستان گفته است: خبرهای دریافتی از سد مسجدسلیمان حاکی از نشست سد و تخریب مغار این سد حساس و استراتژیک است. لذا با توجه به تبعات ناشی از خسارت هنگفت به بیت المال، بهم خوردن کیفیت و شوری شدید آب مخزن سد گتوند در اثر تخریب سد مذکور که تاثیر آن تا اروندکنار خواهد بود و ایجاد بحران ملی در تولید برق کشور و عدم علاج بخشی آن تاکنون گزارش کاملی از وضعیت موجود به اینجانب ارائه شود.

سد مسجدسلیمان در بالادست سد گتوند قرار دارد. به دلیل جانمایی اشتباه سد گتوند و قرار گرفتن مخزن آن روی گنبدهای نمکی، هم اکنون میلیون‌ها تن نمک در مخزن این سد ته‌نشین شده است.در ادامه نامه مختار به مشکلات سد کرخه نیز اشاره شده و آمده است: طبق اطلاع واصله علیرغم بروز نشت زیاد خارج از حدود مجاز در ابتدای بهره برداری از سد کرخه تاکنون عملیات علاج بخشی آن انجام نشده و خطر تخریب آن سد را تهدید می‌کند. از آنجایی که این سد آب شرب نیمی از مردم آبادان را تامین میکند مقتضی است گزارش جامعی از وضعیت نشت این سد نیز ارائه فرمایید. 

گفتنی با وجود تبعات فاجعه بار نشست سد مسجد سلیمان سازمان آب و برق خوزستان از هر گونه اطلاع رسانی به افکار عمومی خود داری کرده است. آنچه بیش از سکوت سازمان آب و برق سوال برانگیز است بی توجهی و همراهی توجیه گرایانه بخشی از جامعه دانشگاهی خوزستان نسبت به پیامدهای سد سازی در خوزستان است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر