کد خبر: 115463
A

کیهان: ظریف یک حلالیت طلبی بزرگ به حاج قاسم بدهکار است

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری به متن خداحافظی محمدجواد ظریف از وزارت اخارجه واکنش نشان داد و ضمن بازنشر نظرات سایت وابسته به علیرضا زاکانی نوشت: آقای ظریف؛ یک حلالیت طلبی بزرگ به سردار شهید حاج قاسم عزیز بدهکاری!

کیهان: ظریف یک حلالیت طلبی بزرگ به حاج قاسم بدهکار است

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان نوشت: «محمدجواد ظریف» در متن خداحافظی اش نوشت: «در این واپسین روزهای خدمت در کسوت وزیر امور خارجه، از همه شما مردم خوب ایران، برای بزرگواری‌ها و بنده نوازی‌های‌ سخاوتمندانه‌تان سپاسگزاری می‌کنم و همزمان برای تمامی نارسایی‌ها و کاستی‌ها پوزش ‌می‌خواهم و درخواست گذشت و حلالیت دارم. حتماً در هشت سال گذشته به همه اهداف خود در سیاست خارجی نرسیدیم. تاریخ، هم در مورد ارزش دستاوردهای ما و هم در مورد علل ناکامی‌های ما قضاوت خواهد کرد. ولی همیشه در حد توان همراه با همکاران خوب و لایقم کوشیدیم سیاست خارجی موجب ارتقای آرامش، سلامتی و رفاه مردم باشد و از حقوق ملت، اقتصاد ملی و توسعه کشور پاسداری کند. آرزو داشتیم لبخند بر لبانتان بنشانیم و جلوه غرور ملی را در وجودتان ببینیم. می‌دانم که پاره‌ای از کارهایم را نپسندیدید: گروهی از راه رفتنم با آقای کری رنجیدید و جمعی از استقبال و بدرقه‌ام از نمایندگان طالبان. گروهی از برجام به خروش آمدید و جمعی از کنوانسیون خزر و توافق ۲۵ ساله. می‌دانم که برخی از حرف‌هایم برای گروه‌هایی از شما گران آمده است: جمعی زبان تیزم در برابر قدرت‌های جهانی را تندروی دانستید و گروهی اعلام آمادگی‌ام برای مذاکره را وادادگی. گروهی از اینکه گفتم «خودمان انتخاب کردیم» بر آشفتید و جمعی از انتقال صادقانه‌ تجربیات و یافته‌هایم - آن هم در یک مصاحبه محرمانه برای کارگزاران آینده - خشمگین شدید».
جهان‌نیوز نظر مخاطبان خود درباره این موضع ظریف را جویا شده که گزیده‌ای از این نظرات را می‌خوانید:
* زبان شما در برابر قدرتمندان خارجی ابدا هم تیز نبود، اتفاقا بر عکس زبان شما در برابر منتقدان دلسوز داخلی بسیار تیز...بود.
* ما شما را نمی‌بخشیم آنجایی که کم‌لطفی کردی به اسطوره مقاومت.
* هر داستانی پایانی داره ولی داستان قیامت برای کسانی که بد عمل کردند همیشه تازه و سوزان خواهد بود...
* ظریف پاسخگو باشد چطور ترامپ بی‌هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد و تحریم‌ها را تشدید کرد؟!
* امیدوارم شماها دیگر هرگز برنگردید!
* نتیجه مذاکره 8 ساله ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... قیمت پراید 150 الی 155 میلیون تومان رسید.
* خدا را شکر که رفتی. همین
* یک حلالیت طلبی بزرگ به سردار شهید حاج قاسم عزیز بدهکاری.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر