کد خبر: 11549
A

برگزاری جلسه بررسی تفحص از شهرداری تهران باحضور قالیباف پس از تعطیلات مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون به‌منظور ادامه بررسی تفحص از شهرداری تهران بلافاصله پس از اتمام تعطیلات دو هفته‌ای مجلس خبر داد.

برگزاری جلسه بررسی تفحص از شهرداری تهران باحضور قالیباف پس از تعطیلات مجلس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران صدیف بدری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تحقیق‌وتفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: قرار است بلافاصله پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس، جلسه کمیسیون عمران برای تصمیم‌گیری درباره پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برگزار شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا درگیری مجلس با تصویب لایحه برنامه بودجه سال ۹۶ در مسیر برگزاری این جلسه اخلال ایجاد نخواهد کرد، گفت: مشکلی از این جهت وجود ندارد و نهایتاً کمیسیون عمران زمان فوق‌العاده‌ای را برای برگزاری این جلسه با حضور قالیباف درنظر می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی درباره علت عدم برگزاری جلسه پیشین این کمیسیون برای بررسی تفحص از شهرداری تهران، یادآور شد: هیات رییسه کمیسیون عمران برنامه‌ریزی مقتضی برای برگزاری آن جلسه را انجام داده و از آقای قالیباف نیز برای حضور در جلسه دعوت به عمل آورده بود و حتی برخی از معاونان شهرداری در مجلس حاضر شده بودند اما برگزاری جلسه بنابر درخواست نمایندگان متقاضی تفحص از شهرداری در آخرین لحظات منتفی، و به زمان دیگری موکول شد.

او در واکنش به اظهارنظر برخی از متقاضیان تفحص از شهرداری درباره لغو جلسه به‌دلیل سه‌شیفته شدن جلسات مجلس به‌منظور تصویب برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: به هر حال پاسخ به این سوال برعهده نمایندگان متقاضی تفحص از شهرداری است و بهتر است که این نمایندگان در این باره اظهارنظر کنند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مشکلی که درخصوص امکان تفحص از بخش‌هایی از این پرونده که همزمان ازسوی قوه قضاییه نیز درحال پیگیری است، مرتفع شده، در واکنش به اظهارنظر متقاضیان تفحص درباره قانع کننده نبودن توضیحات قالیباف در جلسات پیشین، گفت: نظر کمیسیون عمران آن‌چنان تاثیری در روند انجام تفحص ندارد و شهرداری باید نمایندگان متقاضی تفحص را قانع کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم ادامه داد: درست است که کمیسیون عمران نظر نهایی خود درباره رد یا قبول تفحص را اعلام می‌کند اما نهایتاً این گزارش در صحن به رای گذاشته می‌شود و نمایندگان حاضر در صحن درباره این‌که تفحص انجام شود یا خیر، تصمیم‌گیری می‌کند.

بدری در پایان با اشاره به ورود اولین ایرباس به کشور و خرید هواپیماهای پیشرفته توسط وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: خرید هواپیما از اقدامات بسیار مثبت وزارت راه و شهرسازی و از دستاوردهای برجام بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر