کد خبر: 115568
A

کاخ سفید: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن دولت طالبان نداریم

دولت آمریکا هرگونه به رسمیت شناختن سریع دولت طالبان در افغانستان را رد کرد و عنوان داشت عجله‌ای برای این کار ندارد.

کاخ سفید: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن دولت طالبان نداریم

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از تارنمای شبکه فرانس ۲۴، دولت آمریکا همچنین تصریح کرد که هنوز تصمیم نگرفته که آیا حضور دیپلماتیک اش را در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور حفظ کند یا خیر.

جن ساکی سخنگی کاخ سفید در این زمینه گفت: می خواهم آشکارا اعلام کنم که عجله‌ای برای به رسمیت شناختن هر نوع دولت جدید در افغانستان توسط آمریکا یا هر شریک بین‌المللی ما وجود ندارد.

واشنگتن اعلام کرده به رسمیت شناخته شدن هرگونه حکومت آینده طالبان منوط به این است که این گروه اجازه ندهد خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای فعالیت های تروریستی استفاده شود و این گروه همچنین به حقوق بشر به ویژه حقوق زنان احترام بگذارد.

"ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که طالبان خواسته است که آمریکا پس از خروج باقی مانده نیروهایش از افغانستان، حضور دیپلماتیک‌اش را در این کشور حفظ کند.

پرایس افزود: آنها (طالبان)  آشکارا اعلام کرده‌اند که خواهان تداوم حضور دیپلماتیک آمریکا در افغانستان هستند. البته در نهایت این مسئله ای است که به ما بستگی دارد نه طالبان.

براساس ضرب الاجل اعلامی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، واشنگتن نیروهای خود را تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) از افغانستان خارج خواهد کرد. دو روز پیش و در آخرین روزهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بر اساس مهلت تعیین شده، بر اثر یک انفجار انتحاری از سوی داعش ۱۳نظامی آمریکایی کشته و ۱۸ نظامی دیگر مجروح شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر