کد خبر: 11560
A

رییس سازمان محیط زیست از نمایشگاه عکس و چیدمان طیبه نصراللهی و سارا ساسانی بازدید کرد

رییس سازمان محیط زیست از نمایشگاه عکس و چیدمان طیبه نصراللهی و سارا ساسانی بازدید کرد. این نمایشگاه با یادداشتی از رضاکیانیان افتتاح و با حضور معصومه ابتکار و بازدید از این رویداد هنری پایان یافت.

رییس سازمان محیط زیست از نمایشگاه عکس و چیدمان  طیبه نصراللهی و سارا ساسانی بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ نمایشگاه عکس و چیدمان طیبه نصراللهی و سارا ساسانی با عنوان "بی زمین" دیروز عصر با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پایان یافت.
ابتکار از این نمایشگاه که با رویکرد انتقادی به محیط زیست و عوامل تهدید کننده و تخریب کننده محیط زیست برگزار شده بود بازدید کرد.
نمایشگاه بی زمین با استقبال رئیس سازمان محیط مواجه شد. ابتکار در پایان بازدیدش از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس و چیدمان بی زمین، نمایشگاه بسیار زیبا و ارزشمندی است. زبان هنر یکی از قوی ترین و موثرترین زبان ها برای ارتباط گرفتن در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله محیط زیست است.
در اینجا ترکیبی از هنرهای تجسمی مثل عکس و چیدمان، فیلم و صدا است. مجموعه خیلی جالبی است و پیام روشنی درباره آسیب هایی دارد که در حال حاضر طبیعت در معرض آن قرار دارد.
از این جهت که خانم نصراللهی و ساسانی در قالب یک اثر هنری به موضوع محیط زیست پرداخته اند بسیار کار با ارزشی است و حتما نیازمند توجه بیشتری از سوی مردم است و مسئله نیست که خاص مسئولین باشد، مسئولین البته وظایف سنگینی دارند و باید وظایفشان را انجام دهند.
وی افزود: در خصوص بحث جنگل و قطع بی رویه درختان جنگل ها، امروز در مجلس شورای اسلامی پس از مدت ها کار و تلاش سرانجام بهره برداری صنعتی و تجاری از جنگل هاى شمال ممنونع شد. البته خیلی سخت بود اما بالاخره این قانون امروز تصویب شد. در این اتفاق افراد زیادی نقش دارند به ویژه کسانی که پیام این موضوع را از طریق هنر دادند، اما این تازهاول راه است و تنها تصویب یک قانون است و تا اجرایی شدن آن راه طولانی ای در پیش است یا در مورد موضوع پسماند یک بعد آن سیاستگذاری و وضع قوانین است اما یک بعد دیگر آن رفتار و برخورد مردم است.
وقتی به طبیعت می رویم و از آن لذت می بریم، رها کردن زباله ها در طبیعت نشان دهنده بی مسئولیتی خود مردم است و ضرورت یک تغییر رفتار خیلی جدی را ایجاب می کند و باید در رفتارمان بازنگری کنیم.
وی در ادامه گفت: در این مسیر، هنر خیلی پویا و گویا است و این دو هنرمند به خوبی و بسیار گویا این پیام را بیان کردند و بسیار قوی و تأثیر گذار و بدون هیچ ملاحظه ای دغدغه محیط زیست خویش را در قالب هنرشان بیان کردند و حتماً اثر بخشی زیاد و با ارزش هنری والایی دارد. انشاءلله در کارشان موفق باشند و بتوانند مسیرشان را به خوبی ادامه دهند و ما هم حتماً حمایتشان خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر