کد خبر: 115632
A

نیکزاد: همه دستگاه‌های دولتی باید زمین خود را در اختیار «رستم قاسمی» قرار بدهند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه های دولتی که زمین در درون شهرها دارند باید این زمین ها را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بدهند.

نیکزاد: همه دستگاه‌های دولتی باید زمین خود را در اختیار «رستم قاسمی» قرار بدهند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس، در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح جهش تولید مسکن گفت: از زمان تشکیل مجلس یازدهم نمایندگان و خصوصا کمیسیون در فکر ایجاد تحولی در تولید مسکن بودند، از همین جهت طرح جهش تولید مسکن مطرح شد و این طرح با استقبال نمایندگان روبرو شد و نهایتا به تصویب رسید و پس از تصویب در صحن این طرح به شورای نگهبان ارجاع داده شد. این طرح پروسه طولانی را در رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان طی کرد.

او در ادامه بیان کرد: اقساط تسهیلاتی که بر طبق این طرح داده می شود بیست ساله است و وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین تاسیسات زیربنایی است و وزارت نفت و وزارت نیرو تاسیسات زیربنایی را تامین می کنند. همه دستگاه های دولتی که زمین در درون شهرها دارند باید این زمین ها را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بدهند. مالیات باید به صورت مقطوع که عدد یک میلیون تومان برای هر متر مکعب ساخت هست در نظر گرفته شده است که شامل محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی است.

نیکزاد گفت: بنابراین در ساخت مسکن مولفه های مهمی همچون زمین و تامین مصالح و نیروی انسانی به خوبی دیده شده است همچنین قوانین و مقررات لازم هم برای آن پیش بینی شده است. ساخت مسکن سبب ایجاد اشتغال خواهد شد. طرح واحد مسکن که فعال شود لکوموتیوی است که 136 طرح را به همراه دارد یعنی با فعال شدن مسکن کارخانه های فولاد و سیمان و کاشی و لوازم لازم در زندگی شهری و روستایی و آن چه که برای زندگی لازم است فعال می شود.

نایب رئیس مجلس گفت: باید از این قانون نهایت استفاده را داشته بایشم. هر چند مجلس در بعد نظارتی از متولیان امر حتما پیگیری و نظارت خود را خواهد داشت. در باب هماهنگی هم چندین اقدام ارزشمند انجام شده است. که از جمله آن شورای عالی هماهنگی مسکن است که ریاست آن را شخص رئیس جمهور بر عهده دارد و این شورا باید جلسات خود را هر 15 روز یک بار تشکیل بدهد. حضور آقای رئیس جمهور و تشکیل جلسات شورا سبب هماهنگی در سیستم بانکی و دستگاه های اجرایی و تامین کنندگان زمین و مصالح خواهد شد./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر