کد خبر: 115652
A

وحید نوری در جودو طلایی شد/ کسب دومین مدال طلای پارالمپیک ایران

ملی‌پوش جودوی نابینایان با غلبه بر رقیب بریتانیایی خود توانست مقتدرانه به مدال طلای وزن منهای 90 کیلوگرم جودوی پارالمپیک دست پیدا کند.

وحید نوری در جودو طلایی شد/ کسب دومین مدال طلای پارالمپیک ایران

به گزارش دیده بان ایران، وحید نوری که نفر دوم رنکینگ در وزن منهای ۹۷ کیلوگرم است عناوینی چون قهرمانی جهان و مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد، در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم جودوی پارالمپیک به مصاف استیوارت الیوت از انگلیس قرار گرفت. نوری در این رقابت کار راحتی پیش رو نداشت اما در نهایت توانست حریف خود را با امتیاز ایپون شکست داده و مدال طلای پارالمپیکی را به افتخارات خود اضافه کند. جودوکار بریتانیایی یک مدال برنز قهرمانی جهان این وزن را در کارنامه دارد.

 

این دومین مدال طلای کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. پیش از این روح‌الله رستمی در پاراوزنه برداری موفق به کسب مدال طلا شده بود.

 

 

نوری در دور نخست این رقابت‌ها با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم توانست سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون را از پیش رو بردارد. وی در نیمه‌نهایی نیز با امتیاز طلایی بر حریف فرانسوی غلبه کرد و گام به فینال گذاشت.

 

وحید نوری با بیان اینکه برای کسب مدال به توکیو آمده بودم و غیر از این نتیجه هم فکر نمی‌کردم، اظهار داشت: پارالمپیک سخت و متفاوت از هر تورنمنتی است. اینجا نخبگان ورزشی جهان گرد هم آمده‌اند و باید از موقعیت‌ها بهترین استفاده را کرد. من در دور نخست به قرعه استراحت خوردم اما بعد از آن حریف برزیلی داشتم که وی را ایپون کردم.

 

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ادامه داد: حریف فرانسوی چغرتر از آن بود که فکر کنم. او انرژی زیادی از من گرفت اما در نهایت موفق شدم در امتیاز طلایی وی را شکست دهم. امید دارم در فینال بتوانم یک رقابت خوب را به نمایش بگذارم و با مدال طلا به ایران برگردم.

 

وی در خصوص شکست نفر نخست وزن منهای ۹۰ کیلوگرم تصریح کرد: حریف انگلیسی به‌خوبی مبارزه کرد و نازاینکو اوکراینی که مدعی نخست این وزن بود را شکست داد. حریف من در فینال از انگلیس است. او پیش از این برنز جهانی را کسب کرده بود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر