کد خبر: 115714
A

تاج گل رز؛ برای ترحیم و تسلیت

تاج گل رز برای ترحیم و تسلیت می تواند تاج گلی لاکچری و در خور شان و شخصیت خود شما به عنوان اهدا کننده و متوفی و همچنین بازماندگان او باشد. در حال حاضر که به دلیل شیوع پاندمی کرونا اغلب افراد از حضور در مراسمات تشییع، ترحیم، یادبود و بزرگداشت خودداری می کنند، سفارش و ارسال یک تاج گل شایسته همچون تاج گل رز به جای حضور در مراسم می تواند نشان از ارادت قلبی شما به متوفی و بازماندگان او باشد.

تاج گل رز؛ برای ترحیم و تسلیت

دیده بان ایران: تاج گل رز برای ترحیم و تسلیت می تواند تاج گلی لاکچری و در خور شان و شخصیت خود شما به عنوان اهدا کننده و متوفی و همچنین بازماندگان او باشد. در حال حاضر که به دلیل شیوع پاندمی کرونا اغلب افراد از حضور در مراسمات تشییع، ترحیم، یادبود و بزرگداشت خودداری می کنند، سفارش و ارسال یک تاج گل شایسته همچون تاج گل رز به جای حضور در مراسم می تواند نشان از ارادت قلبی شما به متوفی و بازماندگان او باشد.

پیش از این نیز افراد حتی در صورت حضور در مراسمات هم با هماهنگی های انجام شده تاج گل های مناسب تسلیت را به محل مراسم ارسال و تسلیت و ترحیم محترمانه خود را به سبب غم وارده به خانواده و بازماندگان متوفی اعلام می داشتند. این رسم کاملا در جامعه جا افتاده و به خصوص در مورد فوت اشخاص بزرگ و مفاخر علمی، فرهنگی، ورزشی، بزرگ خاندان ها، افراد شناخته شده بازار و ... سفارش و ارسال تاج گل تسلیت بسیار مرسوم و متداول می باشد.

تاج گل هایی که در آن هایی از گل های رز، ارکیده، استرلیتزیا، آنتوریوم یا هر گل گران قیمت دیگری استفاده می شود، جزو تاج گل‌های لوکس و گران قیمت محسوب می شوند. در سایت entekhab.ir به انواع مدل تاج گل های لوکس مثل سلطنتی، تبریک افتتاحیه، فانتزی و ... پرداخته شده است. با مراجعه به این مطلب علاوه بر کسب اطلاعات جالب در مورد کاربرد هر کدام از انواع گل در تاج و هارمونی رنگ ها، فروشگاه های معتبری برای خرید انواع تاج گل نیز به شما معرفی شده است.

تاج گل با رز قرمز

در طراحی و تزئین تاج گل رز می توان از انواع گل رز به رنگ های سفید، نباتی، قرمز و ... استفاده کرد. هر چند که در میان اغلب افراد تاج گل ترحیم و تسلیت با گل های سفید و روبان مشکی شناخته شده است اما برای طراحی و تزئین و طراحی این نوع تاج گل ها می توان از گل های به رنگ های قرمز، صورتی، بنفش و ... نیز در ترکیب با گل های به رنگ سفید استفاده نمود.

اغلب طراحان در طراحی تاج گل با رز قرمز برای مراسمات ترحیم و تسلیت از گل های سفیدی چون انواع گلایل، لیلیوم و آنتریوم سفید در قسمت های کناری تاج گل استفاده می کنند و استفاده از گل های رنگی همچون رز قرمز، لیلیوم صورتی، نباتی و بنفش به تعداد کم را در قسمت میانی و وسط گل ترجیح می دهند.

1

 

تاج گل ترحیم با رز سفید و نباتی

تاج گل ترحیم با رز سفید و نباتی همچنان می تواند بهترین و لاکچری ترین تاج گل برای مراسمات عزا و ختم باشد. هر چند که گفتیم از گل های به رنگ های شاد همچون قرمز و صورتی نیز می توان در طراحی و تزئین تاج گل های تسلیت به تعداد کم استفاده نمود اما اغلب افراد به دلیل حزن و غمی که بر جو مراسمات ترحیم و تسلیت حاکم است استفاده از گل های به رنگ های روشن همچون سفید و نباتی را در کنار روبان های مشکی برای طراحی تاج گل های تسلیت ترجیح می دهند.

البته تاج گل تنها برای مراسمات ترحیم و تسلیت سفارش داده نمی شود و برای مجالس شادی نیز جهت عرض تبریک اقدام به سفارش و ارسال تاج گل تبریک می کنند. تاج گل رز مخصوص مراسمات شادی برای تبریک می تواند با گل های به رنگ های شاد همچون قرمز و صورتی تزئین شود.

2

سفارش تاج گل تبریک با رز

تاج گل رز تبریک می تواند مناسب مراسماتی چون عروسی، عقدکنان، نامزدی و ... باشد؛ همچنین برای مراسم های افتتاحیه همچون افتتاح مطب، افتتاح مرکز زیبایی، افتتاح بیمارستان های خصوصی و ... و افتتاح انواع نمایشگاه ها نیز می توان تاج گل رز مخصوص تبریک سفارش داده و به محل مراسم ارسال نمود.

پس در حالت کلی می توان گفت تاج گل ها به دو دسته تاج های تسلیت و تبریک تقسیم می شوند که هر یک طراحی های خاص خود را دارند. هر دو نوع تاج گل را می توان از نظر اندازه و ظاهر به صورت تاج گل یک طبقه، دو طبقه، سه طبقه، چوبی و تاج گل معلق طراحی کرد. مسلما با افزایش سایز و افزایش استفاده از انواع گل و تزئینات در طراحی تاج گل ها قیمت آنها نیز بالاتر می رود.

قیمت تاج با گل رز

قیمت تاج گل رز می تواند بسته به برخی عوامل متفاوت باشد. یکی از مهم ترین این عوامل تعداد شاخه گل رزی است که برای تزئین تاج گل به کار گرفته می شود؛ هر چه تعداد شاخه گل های به کار رفته برای طراحی و تزئین تاج گل بیشتر باشد مسلما قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر تعداد شاخه های گل رز بکار رفته با توجه به این که اغلب قریب به اتفاق انواع تاج گل های تسلیت و تبریک تنها با استفاده از یک نوع گل تزئین نمی شوند و در ساختار آنها از انواع گل ها استفاده می شود، قیمت و تعداد شاخه گل های مورد استفاده از سایر انواع نیز در تعیین هزینه نهایی تاج گل موثر هستند.

حتی در صورتی که قصد حضور در مراسم (هم مراسمات ختم و هم مراسم های شادی) را نداشته باشید می توانید عکس تاج گل به همراه گل رز را که برای ارسال به مراسم طراحی و آماده شده است از طریق نرم افزارهای موبایلی دریافت کنید. اغلب باغ گل ها و مراکز فعال در این زمینه در مورد سفارشات داخل شهر تهران هزینه ارسال نیز از مشتری دریافت نمی کنند. هزینه حمل و نقل تنها در صورتی بر هزینه خرید تاج گل اضافه می شود که قصد داشته باشید تاج گل را به شهرستان های دیگر ارسال کنید.

3

طراحی تاج گل ختم با رز سفید

اغلب طراحان تاج گل حرفه ای در مورد طراحی تاج گل با گل های مختلف به صورت متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال برای طراحی تاج گل رز سفید برای مراسمات ختم آنها طراحی تاج گل به صورت حلقه ای را بر طراحی تاج به صورت چند طبقه و خورشیدی شکل ترجیح می دهند. در طراحی این نوع تاج گل ها غالبا حلقه گلی که بر روی قسمت بالای تاج قرار می گیرد با استفاده از گل های رز سفید ایجاد می شود. برای تزئین نیز چند شاخه گل رز به رنگ روشن همچون نباتی را همراه با مقدار مناسبی علف مصنوعی در قسمت بالا و گوشه حلقه نصب می کنند. روبان مشکی و کارت تسلیت را نیز می توان بر روی همین قسمت نصب نمود. هر چند که در برخی موارد روبان بر قسمت پایین تاج و زیر حلقه نصب می شود.

تاج گل آنتریوم و رز

همانطور که گفتیم استفاده از یک نوع گل به عنوان مثال گل رز به تنهایی برای تزئین تاج گل مناسب نیست. تاج گل رز را برای داشتن جذابیت بیشتر می توان با ترکیب گل های رز و آنتریوم طراحی و تزئین کرد.  گل آنتریوم گل بسیار زیبایی است که در رنگ های مختلف همچون قرمز، صورتی و سفید وجود دارد. برای تزئین تاج گل تسلیت غالبا از رنگ های روشن این گل و بیشتر از رنگ سفید و صورتی آن استفاده می کنند.

4

تاج گل رز و لیلیوم

ترکیب گل رز و لیلیوم نیز می تواند ترکیب بسیار مناسب و جذابی را در طراحی تاج گل تسلیت به وجود آورد. گل های لیلیوم نیز غالبا در رنگ سفید برای طراحی تاج گل تسلیت به کار می روند و رنگ های روشن دیگر این گل نیز در صورتی که در طراحی نیاز به استفاده از چند شاخه گل رنگی باشد می تواند یکنواختی طراحی تاج گل را از بین ببرد.

مفهوم گل رز در تاج گل

گل رز گل بسیار دوست داشتنی از نظر همه افراد است که از آن می توان هم برای تزئین تاج گل های مخصوص تسلیت و هم برای تزئین تاج گل های مخصوص مراسمات شادی و تبریک استفاده نمود. این گل نماد علاقه و عشق و محبت است و از آنجایی که مردم کشور ما از جمله مردمان با محبت هستند برای اغلب مراسمات خرید و استفاده از این گل را ترجیح می دهند. البته همانطور که گفتیم این گل در رنگ های مختلف همچون سفید، صورتی و قرمز وجود دارد که هر یک از این رنگ ها نیز معنای خاص خود را دارند به عنوان مثال رز سفید نشان از مهربانی و معصومیت دارد و بیشتر در طراحی تاج گل های تسلیت و ختم مورد استفاده قرار می گیرد.

با کمی تحقیق درباره معادل انگلیسی کلمه تاج گل می توان دریافت که مفهوم تاج گل در آداب و فرهنگ ما ایرانیان به شکل دیگری رواج دارد. به عنوان مثال از لغت flower stand به عنوان جای گلدان و پایه گلدان یاد میشود و کلمه wreath با تعبیر تاج گل ظهور که مربوط به یک فرقه از مسحیت است یاد می شود. تاج گل می تواند مفهوم های متفاوتی داشته باشد. مثل: تاج گل سر عروس و دخترانه، تاج گل خیریه، تاج گل تبریک، تاج گل ترحیم

هدیه دادن تاج گل، جلوه شکوه رابطه شماست.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر