کد خبر: 115734
A

نقوی حسینی: آغوش دولتِ رئیسی باید به روی مردم باز باشد/ دولت بر اساس شعارش، مردمی باشد

نماینده مجلس دهم نوشت: آغوش دولت باید به روی مردم باز باشد؛ هرچند آقای رئیسی تا اینجای کار چنین عمل کرده است و سفر او به خوزستان یا دیدارهای مردمی دیگر حکایت از همین روحیه دارد و لازم است که این روحیه تا آخرین روز دولت حفظ شود.

نقوی حسینی: آغوش دولتِ رئیسی باید به روی مردم باز باشد/ دولت بر اساس شعارش، مردمی باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسین نقوی حسینی درباره راهکارهای احیای اعتماد عمومی به دولت نوشت: در ابتدای این گفتار لازم است هفته دولت را به تمام دولتمردان تبریک گفته شود و یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر گرامی داشته شود. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این روزهای دولت، عدم اعتماد عمومی به قوه مجریه است؛ نکته‌ای که اخیرا رهبر انقلاب اسلامی به درستی به آن اشاره کردند و فرمودند. واقعیت هم همین است زیرا در عملکرد مسئولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم زمینه عدم توفیق دستگاه اجرایی را فراهم کرد و از پس وعده‌های متعدد عمل‌نشده مردم به چنین باوری رسیدند که دولت نمی‌تواند رافع مشکلاتمان باشد و یکی‌نبودن حرف و عمل مسئولان دولت پیش باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی شد. حالا و با آغاز به کار دولت سیزدهم، آقای رئیسی و دیگر دولتمردان باید چند نکته را در احیای اعتماد عمومی به دولت در نظر داشته باشند.

بعد از سخنان صریح رهبر انقلاب، دولت موظف است که اعتماد عمومی را احیا کند. می‌دانیم که اعتماد عمومی یک‌شبه از بین نمی‌رود و هشت‌سال وعده‌های واهی باعث چنین شرایطی شده است؛ بنابراین لازم است دولت بر اساس شعارش، مردمی باشد و با الگو قراردادن شخصیت‌هایی مانند شهید رجایی که در میان کشاورزان، کارگران، عشایر و... حضور می‌یافت و بی‌تکلف با مردم سخن می‌گفت، رفتار کند. آغوش دولت باید به روی مردم باز باشد؛ هرچند آقای رئیسی تا اینجای کار چنین عمل کرده است و سفر او به خوزستان یا دیدارهای مردمی دیگر حکایت از همین روحیه دارد و لازم است که این روحیه تا آخرین روز دولت حفظ شود.

همان‌طور که رهبر انقلاب هم اشاره کردند، باید حرف و عمل مسئولان یکی باشد؛ بنابراین دومین ضرورت صادق‌بودن دولت با مردم است. دولتی‌ها باید شعارهایی بدهند که بتوانند عمل کنند و برای شعارهای واقعی‌شان روزشمار تعیین کنند تا مردم بدانند که دولت می‌خواهد چه کار کند تا در نهایت به دولت اعتماد کنند.

 
 

سومین موضوع هم مبارزه با فساد است. یکی از دلایل مخدوش‌شدن اعتماد عمومی این است که مردم مدام مشاهده می‌کنند که مسئولان به فکر جیب خود هستند. دولت آقای رئیسی باید بتواند فساد را از بین ببرد تا مردم متوجه شوند که مسئولان دیگر به فکر خود نیستند بلکه در اندیشه منافع عمومی‌اند.

در پایان هم باید گفت که می‌دانیم همه مشکلات یک‌شبه حل نمی‌شود اما دولت باید عزمی راسخ برای رفع مشکلات از خود نشان دهد تا مردم مطمئن شوند که دولت سیزدهم می‌خواهد مشکلات را حل کند. اگر چنین ذهنیتی به وجود آید مردم در کنار دولت خواهند بود و اعتمادشان احیاء می‌شود.

 

 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر