کد خبر: 115746
A

محمد بنا: دوست ندارم کسی در جریان پیام رهبری به من باشد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش جدید و خواسته‌های او گفت: من به وزیر جدید تبریک می‌گویم، اما ما زمانی دغدغه داریم که رئیس فدراسیون نتواند برای ما کاری کند. من بی‌دغدغه‌ترین زمان مربیگری ام این زمان بود. ما هیچ خواسته‌ای از وزیر ورزش نداریم چون یک انسان والا داریم. وزارت ورزش خودش از ما بودجه می‌خواهد!

محمد بنا: دوست ندارم کسی در جریان پیام رهبری به من باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد بنا در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی که صبح امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران به انتقادات در خصوص انتخاب ملی پوشان اعزامی به جهانی نروژ واکنش نشان داد و گفت: دو مسئله مطرح هست. یکی اینکه من باید پاسخگوی نتیجه المپیک باشم و دیگری فرآیند انتخاب ملی‌پوشان در جهانی ۲۰۲۱. المپیک که گذشت و سال‌های قبل هم گذشت؛ امروز مسئله فرایند انتخابی است. یک فرایند از دوره رسول خادم است و دیگری چرخه از دوره علیرضا دبیر، اما سال‌هاست من شرایط خاص خودم را در ارتباط با انتخابی داشتم. فرآیند رسول خادم یک شکل است و چرخه علیرضا دبیر هم یک شکل و من شرایط خودم را دارم و صددرصد عدالت رعایت شده است.

وی تاکید کرد: کرونا بهانه نیست، اما اگر کرونا نبود مسابقات کشوری برگزار می‌شد. گرچه در این دو سال و نیم چند مسابقه را از دست دادیم اما دو جام تختی برگزار کردیم و مسابقات جهانی قزاقستان و انتخابی‌ها برگزار شد. ما دو تیم المپیکی و جهانی داشتیم، باید مسابقه برگزار می‌کردیم تا تیم جهانی نیز مشخص شود. مرحله اول انتخابی ما برای رقابتهای جهانی نروژ، جام تختی بود که به هر استانی که سهمیه خواست، دادیم. حتی نفرات سوم هم کشتی گذاشتیم. ۱۰ نفر اول شدند و قبل از این هم مسابقات آسیایی قزاقستان را داشتیم که مدال آورانش کنار ماندند. قبلاً هم گفته بودیم هر کشتی‌گیری در جام تختی شرکت نکند شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست می‌دهد و همین اتفاق هم افتاد. در همه اوزان کشتی گیران در چرخه انتخابی تیم ملی حضور داشتند و یا مسابقه رودررو برگزار شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه چرا تصمیماتش در خصوص چرخه انتخابی اطلاع رسانی نشد، تاکید کرد: کوتاهی روابط عمومی فدراسیون بوده، من کارم را انجام می‌دهم. قبلاً گفته شده بود هر کسی در جام تختی شرکت نکند، نمی‌تواند وارد تیم ملی شود.

بنا ادامه داد: نجاتی در ٦٧ کیلو به صربستان می‌رود. اگر بعد از المپیک صحبت کنم شاید توجیه باشد اما باید بگویم او ۱۵ روز قبل از اعزام به المپیک، غدد لنفاوی اش عفونت کرد و نتوانست تمرین کند. با نظر دکتر ساسان پنی سیلین تزریق شد و خیلی‌ها این موضوع را نمی‌دانستند. گرجستان با آن همه هزینه فقط یک مدال با خوش شانسی در سنگین وزن می‌گیرد، یا ترکیه یک مدال می‌گیرد. خود روسیه مگر موفق بود. اتحادیه جهانی امتیازها را اعلام کرد و ما دوم شدیم. چه کسی می‌گوید این تیم المپیک لندن است، چرا با تیم المپیک پکن مقایسه نمی‌کنید؟

بنا گفت: در ۹۷ کیلوگرم ساروی در المپیک مدال گرفته و کشتی رو در رو بالی را برده بنابراین او بهترین این وزن است. اگر فلاح ادعای انتخابی داشت بالی جلوتر است، از طرفی ساروی ثابت شده است. در سنگین وزن اگر میرزازاده آن طرف جدول بود قطعاً فینالیست می‌شد. ما هنوز به آن توان نرسیدیم که سنگین وزن‌های ما از کایالپ عبور کنند. از طرفی ما در این وزن علی اکبر یوسفی را نمی‌خواهیم از دست بدهیم که مچ پایش هم آسیب دیده است. برای من عزت کشورم از همه چیز مهمتر است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که من مسئول فنی باشم نگاهم رو به جلوست و ما محکوم به نتیجه‌ایم. کدام یک از اینها پیر هستند، ما سه طلای المپیک گرفتیم و هر المپیک باید تن مان بلرزد که چند مدال پیش بینی می‌کنند. ما یک طلا، یک برنز و دو عنوان پنجمی در المپیک داشتیم. خیلی از کشتی فرنگی پرتوقع شده اید. پنجم المپیک مگر بد است؟ در ایران در چند وزن نتیجه بگیری و در یک وزن نتیجه نگیری انتقاد می‌شود. بچه‌های ما جوان هستند و امیدوارم نتیجه مطلوب بگیریم. قول می‌دهیم بچه‌ها تا آخرین نفس بجنگند. چون المپیک برگزار شده باید ببینیم تیم‌های مختلف چه ارنج‌هایی دارند. من در اینجا باید نتایج آزاد و فرنگی جوانان در مسابقات جهانی تبریک می‌گویم. این نشان می‌دهد موفقیت‌ها هیچ وقت فروکش نمی‌کند.

بنا در ادامه گفت: توقع‌مان از علی گرایی بیشتر بود، که حالا شرایط خاص خودش پیش آمد. ولی در کشتی با ژاپن باید برنده می‌شد، عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که بعد بگویید بد است یا خوب است. همه چیزها مثل عدالت و جوانگرایی که می‌گوئید انجام شده است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به انتقادات سعید عبدولی نیز گفت: عبدولی ورزشکار خوبی است. او آن موقع که تهران بود گفتم بیا تمرین کن و گفت می‌آیم، اما بعد از آن به خانه می‌روم. به او گفتم نمی‌توانی چون قرنطینه است و حتی خودم هفته به هفته آفتاب را نمی‌دیدم. من با هیچ کسی مسئله‌ای ندارم اما وظیفه من توجه به کشتی فرنگی است.

بنا در ادامه به انتخاب درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اشاره و تصریح کرد: درستکار در مقطع حساسی آمده و همه باید کمک کنیم. برخی اوقات حرف‌هایی می‌شنوم که این مسائل اثر منفی روی بچه‌ها می‌گذارد. این بحث‌ها در صفحات مجازی نه تنها کمک نمی‌کند بلکه بچه‌ها را تخریب می‌کند. ما برای تیم‌ملی کیسه ندوخته ایم و رزومه ما مشخص است. اگر اینجا هستیم به خواست رئیس فدراسیون است نه بحث رفاقت دبیر مثلاً با درستکار. ۳۵ سال است ۷۷ کیلوگرم خودم را ندیدم، زجر می‌کشیم، انجام وظیفه است اما شما حمایت کنید. تیم ملی مگر می‌تواند ۵۰۰ مربی و سرمربی داشته باشد؟ قبل و بعد از المپیک همه نظرسنجی می‌گذارند که چه کسی باشد چه کسی نباشد.

بنا درباره انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش جدید و خواسته‌های او گفت: من به وزیر جدید تبریک می‌گویم، اما ما زمانی دغدغه داریم که رئیس فدراسیون نتواند برای ما کاری کند. من بی‌دغدغه‌ترین زمان مربیگری ام این زمان بود. ما هیچ خواسته‌ای از وزیر ورزش نداریم چون یک انسان والا داریم. وزارت ورزش خودش از ما بودجه می‌خواهد!

بنا در پایان درباره پیام مقام معظم رهبری گفت: افتخار می‌کنم که آقا یک پیام دلگرم کننده بعد از سال‌ها به من دادند. چیزی بود که از طرف ایشان به من ارسال شد و دوست ندارم کسی در جریان آن باشد./ خبرورزشی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر