کد خبر: 115759
A

پنتاگون: بیش از ۱۲۲ هزار نفر را از افغانستان خارج کردیم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از خارج ساختن بیش از ۱۲۲ هزار نفر از جمله ۵ هزار آمریکایی از افغانستان خبر داد.سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بخش اعظمی از این افراد پس از طی مراحل قانونی وارد آمریکا خواهند شد.

پنتاگون: بیش از ۱۲۲ هزار نفر را از افغانستان خارج کردیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از خارج ساختن بیش از ۱۲۲ هزار نفر از جمله ۵ هزار آمریکایی از افغانستان خبر داد.سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بخش اعظمی از این افراد پس از طی مراحل قانونی وارد آمریکا خواهند شد. 

سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ما گزارش‌هایی را که در خصوص قربانیان غیرنظامی در حمله هوایی آمریکا در کابل وجود دارد، جدی تلقی می‌کنیم.

جان کربی گفت: عملیات افغانستان به زودی به پایان می‌رسد؛ اما تلاش‌های ما برای امداد رسانی بشردوستانه ادامه می‌یابد. ما به پاسخ به تهدید‌ها در افغانستان به شکلی سریع و قوی ادامه می‌دهیم.

او همچنین گفت: موشک‌هایی که فرودگاه کابل را هدف قرار دادند، بر روند تخلیه از افغانستان تأثیری نداشتند. تهدید‌ها در افغانستان فعال است و ما قدرت دفاع از خودمان را همراه با ادامه مأموریت تخلیه داریم.

کربی تصریح کرد: ما اکنون انتظار نقشی نظامی را در افغانستان نداریم. ما در خصوص قربانی شدن غیرنظامیان در حمله هوایی آمریکا به کابل در روز گذشته تحقیق می‌کنیم. این، ماموریت مهمی در افغانستان است و ما توانایی ادامه عملیات مان را همراه با ادامه خارج ساختن نیروهایمان داریم.

گفتنی است روز گذشته شبکه خبری سی ان ان به نقل از برخی شاهدان عینی ازکشته شدن ۹ عضو یک خانواده در پی حمله هوایی روز یکشنبه آمریکا به کابل خبر داده بود.

براساس این گزارش، ۶ نفر از کشته شدگان در حمله هوایی روز یکشنبه را کودکان تشکیل می‌دادند.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز در این راستا گزارش داده که حمله روز یکشنبه آمریکا به کابل در فاصله ۳ کیلومتری از فرودگاه این شهر صورت گرفته که سبب کشته شدن ۲ عضو گروه تروریستی داعش شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر