کد خبر: 115763
A

گانتز خبر داد: تدوین «طرح B» آمریکا و اسرائیل در صورت فروپاشی برجام

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه، ۳۰ اوت، گفت تل‌آویو و واشنگتن در حال تقویت همکاری اطلاعاتی خود در باره برنامه هسته‌ای ایران هستند، و اگر مذاکرات احیای برجام به جایی نرسد، «طرحی بدیل» در دست تدوین دارند

گانتز خبر داد: تدوین «طرح B» آمریکا و اسرائیل در صورت فروپاشی برجام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه، ۳۰ اوت، گفت تل‌آویو و واشنگتن در حال تقویت همکاری اطلاعاتی خود در باره برنامه هسته‌ای ایران هستند، و اگر مذاکرات احیای برجام به جایی نرسد، «طرحی بدیل» در دست تدوین دارند.

او در مصاحبه‌ای با روزنامه «تایمز آو اسرائیل» هشدار داد که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، یک مسابقه تسلیحاتی بین‌المللی به راه خواهد افتاد که در آن بسیاری از کشورهای خاورمیانه و دیگر نقاط جهان، نیز خواهند کوشید به بمب اتم دست یابند.

گانتز گفت: «ایالات متحده و اسرائیل اطلاعات خود را شریک می‌شوند و همکاری با آمریکا در این زمینه دارد نیرومندتر می‌شود.»

او افزود: «ما مشغول همکاری با [آمریکا] هستیم تا یک طرح بی تدوین کنیم که اگر توافقی صورت نگیرد، فعالیت‌های دیگری شروع شود.»

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز جمعه با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.

بحران هسته‌ای ایران اصلی‌ترین موضوع این دیدار دوجانبه بود. بایدن در صحبت با رسانه‌ها پس از دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل، گفت اگر این بحران با دیپلماسی حل نشود، آمریکا حاضر است به «گزینه‌های دیگر» روی آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر