کد خبر: 115837
A

پنج گاف سریال گاندو تنها در یک قسمت+تصاویر

سریال گاندو که دومین فصل آن هرشب از شبکه سه سیما پخش می‌شود جزو جنجالی‌ترین مجموعه‌های تلویزیون است. سریالی که با مجموعه‌ ادعاهای در قصه خود حاشیه‌های زیادی داشته است. گاف هایی مانند تبعه مکزیک با تاریخ تولد ایرانی و اعتراف جاسوس معروف در سه دقیقه از جمله این گاف ها اسنت

پنج گاف سریال گاندو تنها در یک قسمت+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سریال گاندو که دومین فصل آن هرشب از شبکه سه سیما پخش می‌شود جزو جنجالی‌ترین مجموعه‌های تلویزیون است. سریالی که با مجموعه‌ ادعاهای در قصه خود حاشیه‌های زیادی داشته است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ انصاف نیوز درگزارشی به به گاف‌های سینما‌یی یا سوتی‌های فاحش  فیلم پرداخته است. این اشتباهاتدر صحنه آرایی، جلوه‌های ویژه و تنظیم صدا فقط برای یک قسمت (قسمت ۲۵) است، به روشنی نشان می‌دهد چقدر نظارت‌های کیفی بر روند تولید و پخش این سریال ضعیف بوده است. کارگردان این مجموعه جواد افشار و تهیه کننده آن نیز مجتبی امینی است.

به تازگی یکی از گاف‌های این سریال در شبکه‌های اجتماعی سوژه شده بود. کاربران حضور مقام دوم سفارت انگلستان در استخر با لباس و حتی جوراب را دستمایه شوخی قرار داده بودند.

1-عالی‌ترین مقام‌های امنیتی کشور از بطری آب می‌خورند!

افرادی که در این صحنه می‌بینید همگی ماموران و فرماندهان مهمترین پرونده امنیتی روز کشور هستند. هریک از آنها در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت جلسه ارائه می‌دهند. برخی از آنها طبق شواهد فیلم بالاترین رده امنیتی را دارند. اما گویا قرار است از سر بطری‌های آب، آب بنوشند. هیچ لیوانی روی میز نیست؛ به نظر نمی‌رسد این صحنه آرایی به‌صورت طبیعی در استاندارد یک جلسه فوق مهم در نهادی امنیتی باشد.

2

۲. لباس متهمان در صحنه جرم دقیقا شبیه پروفایل امنیتی آنهاست

در این قسمت به‌صورت مرتب پرونده امنیتی متهمان، جاسوسان و سوژه‌های امنیتی در نمایشگرهایی خیلی بزرگ نمایش داده می‌شود. اما یک نکته خیلی عجیب است. در تمامی موارد عکس پروفایل امنیتی متهمان دقیقا همان لباس و آرایش مویی است که آنها در صحنه شنود یا رصد پوشیده‌اند. برای نمونه تنها در قسمت ۲۵ گاندو۲ نگاه کنید:

در این تصویر سوژه‌های امنیتی به نام تهرانچی، گواردادو و رحمانی دقیقا همان لباسی را پوشیده که عکس آن در پروفایل نهاد امنیتی ایران موجود است. حتی رنگ کراوات، کلاه و آرایش مو و صورت از زمان تشکیل پرونده هیچ تغییری نکرده است.

3

4

۳. خاویر گواردادو، تبعه مکزیک است اما با تاریخ تولد ایرانی!

به قدری این گاف عجیب است که هیچ توضیحی ندارد. خودتان تماشا کنید. تاریخ تولد فردی که اصلا متولد ایران نیست، به تاریخ شمسی درج شده است. طبق توضیح سریال نویسان گاندو، خاویار گواردادو متولد ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ است.

5

۴. افکت‌های صوتی و تصویری بیهوده برای معرف پروفایل امنیتی افراد

در سراسر این سریال کامپیوترهای و سیستم‌های نمایشی و شنودی نهاد امنیتی ایران صداها و افکت‌های زائدی دارند که دلیل آن مشخص نیست این افکت‌ها و سر و صداها چه نقشی در تحلیل اطلاعات در این دستگاه امنیتی دارند و گویا تیم سازنده تصور می‌کنند که این افکت‌ها می‌تواند نشان دهنده پیچیدگی نهادهای امنیتی ایران باشند، در حالیکه بیشتر باعث سردرد مخاطب و مسخره شدن محیط کار نهادهای امنیتی ایران می‌شود. در ویدئوی زیر می‌بینید اصلا مشخص نیست این همه سر و صدا برای نمایش یک فیلم یا پرونده یک متهم چه دلیلی دارد و چرا روی نمایشگر رنگ‌ها مدام کمرنگ و پررنگ می‌شوند یا چرا باید برای نمایش پرونده یک سوژه، بالای تصویر رادار وجود داشت باشد! جالب آنجاست که در همین سریال وقتی نمایشگر نهادهای امنیتی کشور انگلستان نشان داده می‌شود صفحه مانیتور ماموران امنیتی آنجا آرام، بی‌سر و صدا و بدون افکت زائد است. 

۵. بازجویی سه دقیقه‌ای!

عجیب‌ترین گاف قسمت این مجموعه، بازجویی سه دقیقه‌ای بود؛ نیروهای امنیتی تنها در سه دقیقه از یک سوژه بسیار مهم امنیتی بازجویی کردند و در مورد دیگر نیز چیزی در همین حدود طول کشید. جالب اینجاست که زمانسنج دوربینی که روند بازجویی‌ها را ضبط می‌کند حدود ۳ دقیقه را نشان می‌دهد که بازجویی پایان می‌پذیرد. یا در موردی دیگر «شریف» که سوژه بسیار مهمی است و تحت نظر سرویس‌های جاسوسی خارج آموزش دیده است در دومین سوال و جواب همه اطلاعات را می‌دهد و اساسا نمی‌تواند مقاومت کند.

سریال گاندو۲ با همه حاشیه‌ها و اعتراض‌ها همچنان هرشب آنتن صدا و سیما را به خود اختصاص داده است. هرچند مسائل محتوایی این سریال خود حدیث مفصلی است اما تیم سازنده این سریال کمترین دقتی در ساخت آن ندارند. پیش از آن جواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه، تمام محتوای این سریال را دروغ خوانده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    دقیقا نمیدونم کجاش گافه!!! اینکه خود شما هم تاریخ تولد میلادی دارین هم شمسی پس اگر شمسی نوشتن دلیل بر گاف نیست !!! به طور حتم تاریخ تولد هر فردی رو اگر به شمسی بنویسن راحت تر میتونیم سنشو حساب کنیم و صدای افکت ها هم برای خود من یه حس ابهت دستگاه امنیتی رو میداد حالا شما میخواین گاف بگین یا هر چی به خودتون مربوط میشه نه همه مخاطب ها

  • عبدالله زاده

    کلا این سریال بر اساس واقعیت ساخته شده..هر که بگه دروغه خودش مشکل داره

  • amir

    چه تحلیل مسخره ای

ارسال نظر