کد خبر: 115864
A

واکنش عبدالله رمضان زاده به صدور حکم زاکانی توسط دولت رئیسی: قانون یعنی کشک

عبدالله رمضان زاده فعال سیاسی اصلاح طلب از اقدام وزارت کشور در صدور حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران انتقاد کرد و نوشت: «قانون یعنی کشک» اشاره رمضان زاده و دیگر فعالان سیاسی به صدور حکم شهرداری زاکانی توسط سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم است. ۲۱ عضو شورای ششم شهر تهران در اقدامی غیرقانونی برخلاف آئیین نامه انتخاب شهردار تهران؛ علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران معرفی کردند.

واکنش عبدالله رمضان زاده به صدور حکم زاکانی توسط دولت رئیسی: قانون یعنی کشک

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عبدالله رمضان زاده فعال سیاسی اصلاح طلب از اقدام وزارت کشور در صدور حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران انتقاد کرد و نوشت: «قانون یعنی کشک» 

اشاره رمضان زاده و دیگر فعالان سیاسی به صدور حکم شهرداری زاکانی توسط سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ۲۱ عضو شورای ششم شهر تهران در اقدامی غیرقانونی برخلاف آئیین نامه انتخاب شهردار تهران؛ علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران معرفی کردند. انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران به نوعی دور زدن قانون محسوب می‌شود چرا که حضور او در شهرداری تهران طبق ضوابط و مقررات موجود در کشور، با ایرادات متعددی مواجه است.

مهمترین ضابطه‌ای که درباره حضور افراد در شهرداری‌ها مطرح است، در تصویب نامه هیئت وزیران در مورخ 4/10/ 1397 به تصویب رسیده و با شماره 130730/ت 54153 در روزنامه رسمی مورخ 13 دی 97 منتشر شده است.

ماده ۳ این تصویب نامه شرایط انتخاب شهرداران را برشمرده که طبق آن برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت باید شهردار سابقه ۹ سال مدیریت ارشد داشته باشد. در تبصره ۱ این ماده نیز عنوان شده که «مدارک و رشته‌های تحصیلی مرتبط» توسط وزیر کشور متناسب با درجه شهرداری تعیین می‌شود.

دو شرط مهمی که شهردار فعلی تهران هیچ کدام از آنها را ندارد.

photo_2021-09-02_13-40-26

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر