کد خبر: 115868
A

پاسخ صالح به طالبان: امروز دره پنجشیر مایه امید ملت افغانستان است

امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهوری افغانستان و یکی از رهبران کنونی خیزش مردمی در پنجشیر، به اظهارات یکی از مقامات طالبان واکنش نشان داد.

پاسخ صالح به طالبان: امروز دره پنجشیر مایه امید ملت افغانستان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهوری افغانستان و یکی از رهبران کنونی خیزش مردمی در پنجشیر، به اظهارات یکی از مقامات طالبان واکنش نشان داد.

بنابر گزارش یورو نیوز، پیشتر امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، از ساکنان پنجشیر خواسته بود تا «رهبرانشان را برای تسلیم شدن و مقابله با وقوع جنگ قانع کنند.»

متقی همچنین و با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر گفته بود که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت با شکست روبه‌رو شده است.

خبرگزاری طلوع نیوز به نقل از انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان نوشت که «مجاهدین امارت اسلامی با حمله‌ از سوی کسانی که در پنجشیر لاف از مقاومت می‌زنند مواجه شدند. آن حمله با واکنش مجاهدین روبرو شد و در نتیجه تلفات سنگین بر جانب مقابل وارد شد.»

همزمان "جبهه مقاومت" احمد مسعود می‌گوید که حملات طالبان در ورودی‌های ولایت پنجشیر را عقب زده و شماری از جنگجویان طالبان را از پای در آورده‌اند.

امرالله صالح که به همراه احمد مسعود دو رهبر مقاومت در دره پنجشیر هستند، در صفحه فیس بوک خود نوشت که « امروز این دره میزبان همه کشور و مایه امید برای همه ملت افغانستان است. ملتی که از ظلم، انتقام جویی، تعصب، چپاول به مال مردم و تاریک اندیشی طالبان فرار می کنند.» وی تاکید کرد که «مقاومت ما در دره پنجشیر، نه برای پنجشیر بلکه برای تمام افغانستان» است.

امرالله صالح خطاب به رهبران طالبان نوشت: «اگر ملت ذره‌ای به شما اعتماد دارد پس این موج مردم چرا برای فرار در مرزهای کشور صف کشیده‌اند؟ مردمی که حاضرند تمام دار و ندار خود را از دست بدهند اما زیر تسلط شما نباشند.»

امرالله صالح در این متن احساسی تاکید کرد که «تسلط بر خاک یک کشور» به هیچ عنوان به معنای صلح و ثبات نیست. معاون پیشین اشرف غنی، آخرین رئیس جمهوری افغانستان، نوشت که «طالبان بزودی دچار فروپاشی اقتصادی و دستگاه خدمت رسانی دولتی خواهد شد و این موضوع مردم افغانستان را به ستوه می آورد و آنزمان است که اسلحه و خشونت طالبان در برابر قیام مردمی موثر نخواهد بود.»

طالبان ادعا می کند که دره پنچشیر را بطور کامل به محاصره خود درآورده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر