کد خبر: 115880
A

سخنگوی جبهه مقاومت: ۷۲ ساعت در پنجشیر مقاومت کردیم، تلفات طالبان سنگین است

سخنگوی نیروهای مقاومت در پنجشیر افغانستان اعلام کرد که بیش از ۷۲ ساعت می شود که جنگ بین افراد طالبان و نیروهای مقاومت در پنجشیر ادامه دارد و هنوز تحول جدیدی صورت نگرفته است تا طالبان بتواند اعلام پیروزی کند

سخنگوی جبهه مقاومت:  ۷۲ ساعت در پنجشیر مقاومت کردیم، تلفات طالبان سنگین است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «علی مثیم نظری» امروز پنجشنبه به رسانه های داخلی و بین المللی گفته است که طالبان هرگز موافق نخواهند شد تا پنجشیر را از طریق جنگ تصرف کنند و نیروهای مقاومت پیروز جنگ خواهند بود.

وی با اعلام اینکه نیروهای مقاومت نه تنها برای پنجشیر بلکه برای آزادی افغانستان مقاومت و جنگ می کنند افزود که محاصره این استان تاثیری بر نیروهای مقاومت نخواهد داشت.

سخنگوی جبهه مقاومت افزود: اگرچه به طالبان در این حمله تلفات زیادی وارد شده است، اما میزان دقیق تلفات دو طرف هنوز کاملا مشخص نیست.

نظری گفته است که بیش از ۷۲ ساعت می شود که طالبان حملات خود را به این استان آغاز کرده اما هیچ پیشرفتی نداشته و این حملات آنها با دادن تلفات شکست خورده است.

امرالله صالح معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان هم در توئیتی گفته است که پنجشیر نماینده تمام مردم افغانستان هستند، چون در این شهر همه نیروهای مقاومت از مناطق مختلف و اقوام مختلف افغانستان گردهم آمده اند.

صالح گفته است که مردم پنجشسیر هرگز تسلیم طالبان نمی شوند و برای تأمین دولت ملی، فراگیر و عدالت اجتماعی مبارزه می کنند.

اکنون تنها استان پنجشیر در کنترل نیروهای مخالف گروه طالبان قرار دارد اما در استان دایکندی نیز طی دو روز گذشته بین افراد طالبان و مردم درگیری رخ داده است که طالبان ۱۴ غیرنظامی را در شهرستان «خدیر» این استان کشته اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر