کد خبر: 115936
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: رستم قاسمی از نقاط اتکاء «ابراهیم رئیسی» است

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت:کابینه با معرفی دولت و با رای مجلس تشکیل شده است چه خوب و چه بد همین است، کابینه قانوناً باید کار خودش را آغاز و ادامه دهد؛ بنابراین نقد و یا حمایت از آن به اعتقاد من مفید به فایده نیست؛ زیرا آنچه که روشن است بالاخره حرف‌ها گفته شده و این کابینه خروجی مجلس و انتخاب آقای رئیس‌جمهور است.

فعال سیاسی اصلاح طلب: رستم قاسمی از نقاط اتکاء «ابراهیم رئیسی» است

به گزارش دیده بان ایران, اسماعیل گرامی‌مقدم درباره تشکیل کابینه سیزدهم پس از برگزاری جلسات رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی و اینکه آیا این کابینه با توجه به شرایط کشور توانایی حل معضلات و مشکلات را دارد، گفت: کابینه با معرفی دولت و با رای مجلس تشکیل شده است چه خوب و چه بد همین است، کابینه قانوناً باید کار خودش را آغاز و ادامه دهد؛ بنابراین نقد و یا حمایت از آن به اعتقاد من مفید به فایده نیست؛ زیرا آنچه که روشن است بالاخره حرف‌ها گفته شده و این کابینه خروجی مجلس و انتخاب آقای رئیس‌جمهور است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: معتقدم ما اصلاح‌طلبان با سعه‌صدر و با صبر و بردباری بایستی به دنبال این باشیم که ضمن بازسازی خودمان رصد کنیم این دولت چه عملکردی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم اگر انتخاب‌ها بد است، عملکرد‌ها هم بد خواهد بود، یا اگر انتخاب‌ها خوب بود عملکرد هم خوب خواهد شد. در حال حاضر چنین نظری را نمی‌توانیم بگوییم باید کابینه کار خودش را انجام دهد و بعد از آن ارزیابی نسبی داشته باشیم که این دولت به کدام سمت و سو حرکت می‌کند؛ چراکه آن زمان ضعف‌ها و قدرت‌ها کاملاً روشن خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که هر کابینه‌ای دارای نقاط ضعف و قدرت است، عنوان کرد: کابینه سیزدهم دارای نقاط ضعف و قوت است؛ نقاط ضعفش وزرایی هستند که سابقه و تجربه‌ای در سطح وزارتخانه ندارند اما با معرفی رئیس‌جمهور و رای مجلس در موقعیت قرار گرفتند حال  ممکن است این افراد به دلیل همین نقیصه از خودشان توان زیادی بگذارند و به رفع و رجوع مشکلات مردم بپردازند که در این صورت به عنوان یک شهروند ایرانی حتماً از آن استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که دیدگاه اعضای کابینه دارای روشن است، آنان در جبهه اصولگرایان و برخی از آن‌ها هم در منتهی‌الیه تندروها قرار دارند، ادامه داد: اما برخی از وزرا هم سابقه ارزنده دارند به طور مثال رئیس سازمان برنامه و بودجه آقای میرکاظمی زمانی وزیر نفت و بازرگانی بودند، دارای سوابق روشن و درخشان در سپاه است که می‌شود به این دستگاه‌های اجرایی که ایشان در آن قرار دارد اعتماد کرد که بدون نقص حرکت می‌کند. 

گرامی مقدم ادامه داد: در مورد وزارت مسکن و شهرسازی آقای رستم قاسمی سابقه سپاه دارد ایشان در قرارگاه خاتم الانبیا که به ساخت و ساز فعالیت دارد حضور داشتند و یا سابقه وزارتی ایشان نشان می‌دهد از آن دست وزرایی هستند که احتمالاً هنگامی که معضلات و مشکلات به وجود بیاید با درایت، خرد و توان اجرایی که دارند به رفع و رجوع مشکلات بپردازند و از این جهت به نظر من از از نقاط اتکاء آقای رئیس‌جمهور است.

وی تاکید کرد: اما در کلیت باید صبر و حوصله داشته باشیم تا مشاهده کنیم خروجی کلی این دولت چه خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت احزاب سیاسی و سیاست داخلی آقای وحیدی برای وزارت کشور معرفی شدند و رأی اعتماد گرفتند، ایشان هم از  کسانی هستند که دارای سابقه در سپاه و وزارت دفاع هستند و سوابق‌شان نشان می‌دهد مدیریتی باتجربه و توانمند دارد اما اینکه بخواهد در حوزه سیاست داخلی چگونه عمل کند بستگی به رویکردشان دارد.

وی ادامه داد: باید دید وزیر کشور آیا به تقویت احزاب سیاسی کمک خواهند کرد یا خیر، چراکه ممکن است ایشان  اساساً احزاب سیاسی را  قبول نداشته باشد و به نحوی حرکت کند که فضای سیاسی کشور را محدود کند که البته من بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد و امیدوارم با تجربه‌ای که ایشان دارند و به ویژه شناخت‌شان از  شرایط داخلی کشور، به تقویت گفت‌وگو، چندصدایی و در نهایت به تقویت احزاب سیاسی و نهادهای مدنی‌ بپردازند.

گرامی‌مقدم تاکید کرد: چیزی که وزارت کشور از آقای وحیدی مطالبه می‌شود این است که سیاست داخلی را به نحوی اداره کند که به وفاق ملی برسیم و نقد منصفانه و در حقیقت آزادی بیان بیشتر مورد حمایت این وزارتخانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: آقای وحیدی می‌تواند با گماردن استانداران و فرمانداران کارآمد کشور را اداره کند؛ چراکه معضلات و مشکلات  به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار بسیار بالاست و این امر به شرایط اجتماعی آسیب می‌زند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر