کد خبر: 116029
A

صحرا کریمی: طالبان عوض نشده، آنها ظالم اما باهوش‌تر شده اند

فیلمساز سرشناس کشور افغانستان در خلال جشنواره ونیز گفت طالبان نسبت به گذشته تغییر نکرده بلکه آنها باهوش تر شده اند.

صحرا کریمی: طالبان عوض نشده، آنها ظالم اما باهوش‌تر شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ زنان فیلمساز افغان در جلسه ای در جشنواره بین المللی فیلم ونیز از وضعیت امروز افغانستان گفتند.

یکی از این فیلمسازان صحرا کریمی کارگردان سرشناس افغانستانی بود که خطاب به حاضران در جشنواره گفت: طالبان تلاش می کند چهره ای لطیف از خود نشان دهد. آنها همچون گذشته ظالم هستند اما حالا چون از فناوری ارتباطات مدرن استفاده می کنند، باهوش تر شده اند. طالبان حتی از سینما و هر محصول سمعی بصری برای تبلیغات و پروپاگاندا استفاده می کند.

این کارگردان افغان افزود: فکر می کنم جهان باید درباره ما به خصوص هنرمندان آگاه شود، زیرا هنرمندان هستند که می توانند احساس کنند که زندگی در جامعه دیکتاتوری چه معنی دارد.

کریمی تاکید کرد: تصور کنید در قرن بیست و یکم گروهی از مردم به کشور شما می آیند و به شما می گویند موسیقی، سینما و کار هنری ممنوع است و هنرمندان زن باید منزوی شوند.

کارگردان فیلم «حوا، مریم، عایشه» گفت: ما می خواهیم شما صدای ما باشید و از ما حمایت کنید.

در بخش دیگری از این جلسه، کریمی به فیلمسازان جوان افغان اشاره کرد و گفت: هزاران فیلمساز جوان آینده دار در کشورم هستند که مخفی شده اند و حساب های اجتماعی خود مانند فیسبوک را از ترس طالبان حذف کرده اند.

صحرا مانی فیلمساز دیگر افغانستانی نیز در این جلسه کریمی را همراهی می کرد. این کارگردان نیز وضعیت را چنین تشریح کرد: فکر می کنم طالبان در چند نسل آینده به پرورش تروریست بپردازد و این یک هشدار برای جهان است./ صبا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر