کد خبر: 11605
A
وزیر کشور:

مسائل به گونه‌ای مطرح نشود که تلاش‌های هسته‌ای هیچ پیروزی نداشته است

وزیر کشور در سی و سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، گفت: پسابرجام شرایط دسترسی تولیدکنندگان به بازارهای جهانی را تقویت و فراهم کرد.

مسائل به گونه‌ای مطرح نشود که تلاش‌های هسته‌ای هیچ پیروزی نداشته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛رحمانی‌فضلی اظهار کرد: پسابرجام شرایط و تسهیلات مناسبی را برای ارتباطات آسان در بازارهای جهانی و عرضه محصولات داخلی در این بازارهای در اختیار تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان قرار داد تا بتوانند از این ظرفیت ها برای افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان و کشور بهره‌گیری کنند.

وی ادامه داد: برجام با حمایت رهبر معظم انقلاب، مقاومت و پیگیری رییس‌جمهوری و دولت به نتیجه رسید و این مهم به معنای اعتماد به طرف مقابل نیست، بلکه حاصل حمایت، تلاش و مقاومت است و می‌طلبد که بقیه راه نیز تداوم داشته باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دشمن هرگاه احساس کند مردم از این حمایت و تلاششان دست برداشته‌اند، کینه‌توزی خود را علیه کشور مضاعف می‌کند.

رحمانی فضلی افزود: مساله برجام امتیازهایی را برای مردم و کشور به همراه داشته و این امتیازها ایران را در عرصه بین المللی تقویت کرده است.

وی ادامه داد: مسائل نباید به گونه‌ای مطرح شود که تلاش‌ها هیچ پیروزی در پی نداشته و تمامی برجام شکست بوده است چرا که واقعیت این است که ما توانسته ایم اراده خود را به جهانیان ثابت کرده و موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تلاش و فعالیت ها دولت در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی، افزایش صادرات نفت از یک میلیون بشکه به دو میلیون بشکه را در پی داشت و این موفقیتی مهم برای اقتصاد کشور است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید برای اجرای نقشه راهبردی که مقام معظم رهبری برای کشور ترسیم کرده اند بکوشند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدا الگوهای مختلفی را در حوزه اقتصاد تجربه کرده است ولی سیاستی که نظریه و اجماع واحد در حوزه های مختلف عملی و تجربی بر روی آن باشد وجود نداشته است و اکنون نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی برای کشور ترسیم کردند راه نجات کشور است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی چند ویژگی مهم دارد که مردم محوری و مردمی کردن اقتصاد از ویژگی های مهم آن است.

رحمانی فضلی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب در خصوصی کردن اقتصاد در سیاست های اقتصاد مقاومتی فصل الخطاب است و تمامی بخش های نظام باید همصدا برای تحقق این مهم بکوشند.

وی، تمرکز زدایی را از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در ریل گذاری برای نظام بودجه ریزی بانکی که در دهه 40 انجام شده است، همه نگاه ها به تمرکز گرایی، دولت محوری و نظام بودجه ریزی متمرکز بود که این مهم نداشتن توازن و تعادل در کشور را به همراه داشته است.

وزیر کشور گفت: در نظام بودجه ای متمرکز همان اندازه که اقتصاد متمرکز شده است جرم و جنایت هم در آن متمرکز است.

وی بیان کرد: برداشت و انتظار از سیاست ها اقتصاد مقاومتی تنها نباید به سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها و به نتیحه رساندن آن ها باشد بلکه، مردم محوری به عنوان یک اصل مهم در آن مطرح است و مسئولان کمک مردم برای اجرای این سیاست ها هستند.

رحمانی فضلی درون زایی و برون گرایی را از دیگر تاکیدهای مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: برون گرایی از جمله طرح هایی است که 35 سال روی آن کار شده و این مهم نه به معنی بستن در های کشور و نه داشتن اقتصاد آزاد است، بلکه حمایت از نیروهای داخلی در این زمینه مورد توجه جدی است.

وزیر کشور گفت: عدالت محوری سیاست های اقتصاد مقاومتی توزیع منابع فرصت ها در همه زمینه ها و عرصه های مختلف اقتصادی را مورد تاکید قرار داده است.

وی، با یادآوری تاکید سیاست های اقتصاد مقاومتی بر دانش بنیان کردن صنایع و تولیدات داخلی افزود: صنایعی که امروز ایجاد می شوند اگر دانش بنیان نباشند نمی توانند در امر تولید و رقابت با محصول های خارجی دستاوردی به همراه داشته باشند.

وزیر کشور بیان کرد: تولیدکنند گان داخلی برای حضور مستمر در بازارهای جهانی و رقابت با تولیدکنندگان خارجی باید بر لبه دانش حرکت کنند و از علم روز دنیا برخوردار باشند.

وزیر کشور افزود: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی در کوتاه مدت باید بسیج امکانات و در بلند مدت باید تغییرات اساسی در ریل گذاری اقتصادی انجام شود.

رحمانی فضلی توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی را یکی از مولفه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: وحدت و انسجام داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و موفقیت در پیشرفت اقتصادی در کشور است.

وی گفت: توجه به طرح های و صنایع مادر و بزرگ که بستر ساز فعالیت های بسیاری برای کشور هستند از اولویت های دولت است و نباید در کنار توجه به این صنایع از واحدهای کوچک غافل شد زیرا توجه متوازن به همه امور افزایش رونق اقتصادی را برای کشور و استان ها به همراه دارد.

وزیر کشور با یادآوری ایجاد جنگ روانی دشمن در مسائل اقتصادی افزود: دولت بر برداشتن شوک های اقتصادی که دشمنان در هر زمان از آن ها برای ایجاد جنگ روانی علیه کشور استفاده می کنند مصمم است و این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

حضور در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی، نشست با شوراهای شهر وروستا و بازدید از صنایع و حوزه علمیه خاتم الانبیاء از جمله برنامه های وزیر کشور در سفر یک روزه به اراک بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر