کد خبر: 116062
A

نماینده مجلس: حذف رشته نمایش دختران سوره اشتباه است/ نباید صورت مسئله را حذف کرد

سخنگویی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:رویکرد حذف در این عرصه اشتباه است، نمی‌توان صورت مسئله را حذف کرد بلکه باید در تلاش باشیم تا اگر مشکلی هم در این حوزه دیده می‌شود رفع کنیم و به فکر حمایت از فعالان عرصه‌های هنری باشیم.

نماینده مجلس: حذف رشته نمایش دختران سوره اشتباه است/ نباید صورت مسئله را حذف کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ مجید نصیرایی در واکنش به خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره و تکذیب آن گفت: هنر برای انتقال پیام‌های ارزشی، ملی و مذهبی ما می‌تواند نقش حائز اهمیتی را ایفا کند، انتقال پیام انقلاب، فرهنگ و اصالت‌های ایرانی و اسلامی ما از این طریق هم برای نسل جدید ممکن است. مطرح شدن موضوعاتی نظیر حذف رشته نمایش در هنرستان  دخترانه سوره بدون مطالعه و کار کارشناسی اشتباه است.

نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دلایل مخالفت با هنر و رشته های هنری و  فعالیت ها با چه رویکردی انجام می شود جای سوال دارد، به اعتقاد بنده این گونه برخورد با هنر اشتباه است، امروزه توجه به هنر و فعالیت‌های در رشته‌های هنری  موضوعی اجتناب ناپذیر است، باید بتوانیم به واسطه ارزش‌ها و آرمان‌های خود از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رشته‌های تحصیلی باید با توجه به نیاز جامعه در هنرستان‌ها و مراکز آموزشی علمی تدریس شوند و مورد توجه مسئولان و متولیان نظام آموزشی قرار بگیرد، حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره بنا به دلایل عنوان شده از قبیل عدم کاربرد و کار آرایی این رشته تحصیلی در دوران کرونا دلایل قانع کننده و قابل قبولی نیست.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تصمیم گیری در مورد حذف رشته نمایش از هنرستان سوره دختران نباید مختص به رای یک نفر یا گروه خاصی باشد بلکه باید از طریق آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود. خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره بنا به دلایل عنوان شده و تکذیب آن  باید مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات منطقی اتخاذ گردد؛ چرا چنین موضوعاتی بدون بررسی و مطالعه کارشناسی مطرح می‌شود .

نصیرایی یادآور شد: اما رویکرد حذف در این عرصه اشتباه است، نمی‌توان صورت مسئله را حذف کرد بلکه باید در تلاش باشیم تا اگر مشکلی هم در این حوزه دیده می شود رفع کنیم و به فکر حمایت از فعالان عرصه های هنری باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: امروزه هنر از نقاشی گرفته تا بازیگری حرف اول تمدن هر جامعه را می‌زند، فارغ از تمام نگاه‌ها امروز کشور ما نیازمند هنرمندان، مهندسان، پزشکان و….است که از همین مدارس پرورش پیدا می‌کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر