کد خبر: 116105
A

کمک اطلاعاتی آمریکا و پاکستان به طالبان برای تصرف پنجشیر

چند روز پیش روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که ویلیام برنز، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در کابل دیداری مخفیانه با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبری طالبان و بالاترین مقام این گروه در پایتخت افغانستان، داشته است. یک مقام سابق امنیتی افغانستان گفت که از 6 واحد نیروهای تحت مدیریت سازمان سیا، مسئولیت 2 واحد آن به طالبان در افغانستان سپرده شده است. حضور ویلیام برنز را باید در کنار حضور علنی و آشکار رئیس اطلاعات پاکستان در سه روز گذشه ارزیابی کرد

کمک اطلاعاتی آمریکا و پاکستان به طالبان برای تصرف پنجشیر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که ویلیام برنز، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در کابل دیداری مخفیانه با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبری طالبان و بالاترین مقام این گروه در پایتخت افغانستان، داشته است.

یک مقام سابق امنیتی افغانستان گفت که از 6 واحد نیروهای تحت مدیریت سازمان سیا، مسئولیت 2 واحد آن به طالبان در افغانستان سپرده شده است.

حضور ویلیام برنز را باید در کنار حضور  علنی و آشکار رئیس اطلاعات پاکستان در سه روز گذشه ارزیابی کرد

 رسانه‌های پاکستانی ساعاتی پیش اعلام کردند که ژنرال فیض حمید در راس یک هیات بلندپایه سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی به دعوت شورای مشورتی طالبان، وارد شهر کابل شد.

«کامران خان» روزنامه نگار ارشد و مجری نام آشنای شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان گفت که هیات بلندپایه سازمان اطلاعات ارتش این کشور صبح امروز وارد پایتخت پاکستان شد.

وی افزود: ژنرال حمید اولین مقام ارشد پاکستانی است که پس از تسلط طالبان بر کابل به این شهر سفر می‌کند و این بازدید بنا بر دعوت شورای مشورتی طالبان صورت گرفته است.

قرار است در این سفر چشم‌انداز روابط آتی پاکستان با طالبان، مسائل امنیتی، اقتصادی و مناسبات تجاری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، پاکستان در کنار ترکیه و قطر در تلاش برای فعال کردن فرودگاه بین المللی کابل است و پیش‌تر اسلام‌آباد رایزنی‌هایی را نیز با گروه طالبان آغاز کرد.

روز گذشته هیاتی از دفتر سیاسی طالبان در دوحه به ریاست «شیر عباس استنکزی» با سفیر پاکستان در قطر دیدار و طرفین پیرامون تعاملات دوجانبه گفت وگو کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر