کد خبر: 116203
A

امام جمعه اهل سنت زاهدان: احمد مسعود در برابر طالبان شکست می خورد

مولوی عبدالحمید در تازه ترین اظهاراتش درباره طالبان، ضمن حمایت مجدد از این گروه ترویستی گفت: من مطمئن هستم که نه احمد مسعود و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند در مقابل اینها مقاومت کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان: احمد مسعود در برابر طالبان شکست می خورد

به گزارش دیده بان ایران، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در تازه ترین اظهاراتش درباره طالبان، ضمن حمایت مجدد از این گروه ترویستی گفت: 

فرزند احمدشاه مسعود هم نمی‌تواند در برابر طالبان مقاومت کند. من مطمئن هستم که نه او و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند در مقابل اینها مقاومت کند. ایشان یک فرد جوان است و پدرش هم جزء کسانی بود که در زمان تجاوز شوروی سابق به افغانستان جهاد کرد و با آنها جنگید. بهترین راه این است که بیایند و بنشینند با مذاکره و گفت‌وگو مسئله را حل کنند. من کلا با جنگ مخالفم و معتقدم گفت‌وگو کاربردی‌تر است و در دولت فراگیر که شامل همه اقوام افغان بشود، اینها بنشینند و صحبت کنند. من به‌هیچ‌وجه با جنگ موافق نیستم و معتقدم جنگ برای هر دو طرف ضرر دارد و جنگ اینها را به هیچ کجا نمی‌رساند.

گفتنی است احمد مسعود که به عنوان رهبر جبهه مقاومت ملی علیه طالبان شناخته می‌شود، روز دوشنبه پس از درگیری‌های شدید در دره پنجشیر با طالبان، در پیامی خواستار قیام عمومی علیه طالبان شد و در پی این فراخوان، شهرهای مختلف افغانستان شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریور صحنه تظاهرات گروه‌هایی از مردم بود که شعارهایی در حمایت از جبهه مقاومت و ضد پاکستان و طالبان سر دادند.


 


مشروح گفت وگو را اینجا بخوانید

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر