کد خبر: 116337
A

طالبان: مردم برای تظاهرات باید مجوز بگیرند

وزارت امور داخله دولت اسلامی و خود خوانده افغانستان همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده علیه طالبان در بیانیه‌ای هشدار داد که برای برگزاری تظاهرات باید اول مجوز از وزارت عدلیه گرفته شود و ارگان‌های امنیتی برای تضمین امنیت، باید در جریان گذاشته شوند.

طالبان: مردم برای تظاهرات باید مجوز بگیرند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طبق بیانیه‌ای که در صفحه توئیتر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان منشتر شده، وزارت امور داخله "امارات اسلامی افغانستان" با اشاره به برگزاری تظاهرات در کابل و چند ولایت دیگر، اعلام کرد که شماری از افراد به بهانه تظاهرات به راه‌ها و جاده‌ها می‌آیند، امنیت را اخلال می‌کنند و سبب آزار و اذیت و اختلال در زندگی مردم می‌شوند.

این بیانیه هشدار داد: در این مورد به تمام هموطنان خبر داده می‌شود که فعلا با هیچ نام و عنوان، به راه‌اندازی تظاهرات دست نزنند زیرا تظاهرات باید قانونی باشد، نخست باید از وزارت عدلیه جواز به دست آورده شود و ارگان‌های امنیتی در جریان گذاشته شوند تا امنیت تظاهرات کنندگان تضمین شود.

وزارت عدلیه دولت جدید افغانستان افزود: هدف و شعارهای تظاهرات، همچنان محل و زمان آغاز و پایان تظاهرات و جزئیات دیگر، باید دست‌کم ۲۴ ساعت پیش با ادارات مربوطه هماهنگ و اجازه گرفته شود.

طبق اعلام این وزارتخانه، امارت اسلامی به همه خواست‌ها و حقوق مشروع هموطنان رسیدگی می‌کند و باید فرصت داده شود که پس از استحکام امنیت، برای از بین بردن مشکلات دیگر، گام‌های لازم برداشته شود.

اعتراض های عمومی دیروز در کابل ، مزارشریف و غزنی بدنبال فراخوان احمد مسعود رهبر مقاومت افغانستان از مردم برای قیام علیه طالبان و سردادن شعار ضد پاکستانی و الله اکبر به صورت گسترده برگزار شد.

طالبان در تقابل با اعتراض های  مردم افغانستان از شلیک تیر برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر