کد خبر: 116405
A

ادعای وزیر خارجه اسرائیل: ایران در آستانه دستیابی به زرادخانه هسته ای است

وزیر خارجه اسرائیل: گزارش های اخیر صادره از آژانس بین المللی انرژِی اتمی نشان می دهد که در حال حاضر هیچ راستی آزمایی تسط این سازمان در ایران انجام نمی شود. بنابراین اکنون جهان به طرح دیگری به جای طرحی که در عمل وجود ندارد، نیاز دارد.

ادعای وزیر خارجه اسرائیل: ایران در آستانه دستیابی به زرادخانه هسته ای است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آرتی، «یائیر لپید» با این ادعا گفت که چنین موضوعی بدون پاسخ نخواهد گذشت.

لاپید که در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه سخن می گفت، از استراتژی کنونی غرب در قبال ایران و توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ میلادی انتقاد و تاکید کرد: هیچ مذاکره ای در وین وجود ندارد و برنامه جامع اقدام مشترک کار نمی کند.

وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه تحریم های تحمیلی کنونی علیه ایران کافی نیست، هشدار داد: تهران به برقراری ارتباط با جامعه بین المللی به هدف به دست آوردن وقت، تظاهر می کند در حالی که همچنان روی توسعه برنامه هسته ای خود کار می کند.

لاپید در ادامه افزود: گزارش های اخیر صادره از آژانس بین المللی انرژِی اتمی نشان می دهد که در حال حاضر هیچ راستی آزمایی تسط این سازمان در ایران انجام نمی شود. بنابراین اکنون جهان به طرح دیگری به جای طرحی که در عمل وجود ندارد، نیاز دارد.

وی در ادامه آورد: ایران تقریبا در آستانه تبدیل شدن به یک کشور هسته ای است و ما نمی توانیم اجازه چنین کاری را بدهیم بنابراین هر استراتژی آینده ای باید جهان بویژه آمریکا را تهدیدی واقعی برای ایران نشان دهد تا تهران درک کند که نمی تواند بی هیچ اقدام تلافی جویانه ای به یک کشور هسته ای تبدیل شود.

این مقام اسرائیلی با اشاره به اینکه توسعه توان هسته ای ایران برای کشورهای خاورمیانه نگران کننده است، تصریح کرد: فقط ما نیستیم که دغدغه تحولات منطقه را داریم. کشورهای نظیر عربستان، امارات و بحرین- نزدیکترین همسایگان ایران- هم مثل ما نگران هستند.

او ادامه داد: باید مردم بدانند که اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه آغاز خواهد شد و عربستان، مصر و ترکیه هم به سمت آن روی خواهند آورد. این همه ماجراست. به این موضوع باید اوج گیری اسلام رادیکالی در افغانستان را که همسایه پاکستان است، اضافه کرد. پاکستانی که سلاح هسته ای دارد و فورا مشخص می شود که نگرانی های ما بی سبب نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر