کد خبر: 11645
A
پزشکی قانونی استان تهران:

مراجعه بیش ازیک هزارتن برای دریافت مجوز سقط جنین

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: ازابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال یکهزار و276 تن برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کرده اند.

مراجعه بیش ازیک هزارتن برای دریافت مجوز سقط جنین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، از این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1394) که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی یکهزارو 303 مورد اعلام شده بود 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین درآبان ماه امسال 178 مورد برای دریافت مجوزسقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده اندکه درمدت مشابه سال قبل 3/4 درصدکاهش یافته است.

شرایط ضروری برای صدورمجوزسقط درمانی به دوگروه تقسیم می شود، ابتدامربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاریها موجب حرج مادر شود که لازمه رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر